Protozin olika bipacksanvisningar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mollymamman
    • July 2004
    • 198

    Protozin olika bipacksanvisningar

    Jag hade Waterlifes Protozin hemma och började medicinera med det. Där stod i bipacksedeln att man skulle ta 1 droppe per liter vatten på dag 1,2,3 och 6. Flaskan jag hade räckte inte så jag köpte en ny likadan (60 ml) idag och på den bipacksedeln stod det helt annorlunda och den ser ut att vara uppdaterad. I alla fall så stod det att 1 ml behandla 30 liter. Det blir betydligt mindre mängd medicin om man går efter den nya anvisningen. Eller är det bara jag som inte förstår?
    250L
    Mollyyngel Svärdbäraryngel
    2 Svärdbärare Waigtail 2 Svärdbärare Sunset 2 Svärdbärare Pineapple 1 röd svärdbärare 4 Guppys 4 Mollys 2 Marmorguramis
  • Peter_F
    • October 2003
    • 693

    #2
    Har för mig att doseringen varierar beroende på vilken storlek man har på medicinflaskan. Kan återkomma ikväll när jag kommit hem.

    Min bipacksedel innehöll anvisningar om flera olika mediciner, vilket jag nästan missade första gången.

    Mvh
    Peter
    "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
    Ta en titt på Min Zoon & Min Sida

    Kommentar

    • fredrikakesson
      • November 2003
      • 1363

      #3
      Hallå

      Noterade samma sak.Jag körde efter den engelska baserat på tidigare erfarenheter av svenska översättningar....
      Fredrik

      Kommentar

      • Mollymamman
        • July 2004
        • 198

        #4
        Jo, den svenska anvisningen skiljer sig från den engelska men det kvittar för man ska följa den svenska. Detta gäller flaskan med 60 ml. Men anvisningen från den gamla flaskan skiljer sig avsevärt från den nya och båda anvisningarna är på svenska.
        250L
        Mollyyngel Svärdbäraryngel
        2 Svärdbärare Waigtail 2 Svärdbärare Sunset 2 Svärdbärare Pineapple 1 röd svärdbärare 4 Guppys 4 Mollys 2 Marmorguramis

        Kommentar

        Arbetssätt...