Chokladciklid med tumör??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tanya
    • February 2004
    • 52

    Chokladciklid med tumör??

    Chokladen hr länge haft en utväxt på ena brötfenan, den har växt senaste tiden. Det är troligen en tumör utifrån svar på min förra fråga om den.
    Nu har "grejen" spruckit, det hänger slamsor runt och i mitten ser det ut som en mindre utväxt.
    Kan det ändå vara en tumör? Växer de på det sättet? I övrigt är fisken opåverkad, och inga andra har heller ngra besvär.
    Kan det vara ngt annat? Någon som har idéer?

    tanya

  • Sabina
    • January 2003
    • 481

    #2
    Har du en möjlighet att fånga utväxten på bild?

    Kan det vara så att cikliden skadat sig på något i akvariet? Hur ser det ut vid "utväxten" centralt som du beskriver? Är det köttigt? Då är det nog så att det fortfarande rör sig om en tumör. Mig veterligen finns det inga parasiter som skulle kunna ge en stor knöl som sedan spricker. Fortsätt följa fisken och notera ev förändringar. Om oturen är framme finns det en risk för svampväxt i fiskens sår.

    /Sabina
    Mod är ofta brist på kunskap, medan feghet i många fall är baserad på god information

    Kommentar

    • Qwerty
      • December 2003
      • 526

      #3
      kan fiskar få finnar ?
      363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

      Kommentar

      Arbetssätt...