Deppig och död svärdbärare.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AochO
    • March 2004
    • 7

    Deppig och död svärdbärare.

    Vi köpte en vildfångad svärdbärarhane för ca två veckor sedan i en butik vi ha stort förtroende för. Vi släppte ned den i ett akvarium på ca 60l tillsammans med två otocinclusar och fyra guppyhanar.
    Alla fiskar verkade pigga och glada förutom svärdbäraren som mest gömde sig inuti en snäcka och kom inte ens upp för att äta.
    Vi tänkte att han kanske skulle bli gladare om han fick sälskap av en artfrände så igår köpte vi en vildfångad hona i samma affär.
    När hon installerades i akvariet så verkade han leva upp lite och så, men imorse så kom han inte och åt när jag gav honom mat och vid ett-tiden flöt han runt död på botten.

    Alla andra fiskar mår prima, svärdbärarhonan också. Vad kan det vara? Gammal, deppig eller sjuk?
    Förlåt för långt inlägg men tacksam för svar.
    Fisksugna (som ej, trots "fisksmisk.com", är fiskplågare)
  • Holmby
    • February 2004
    • 1118

    #2
    Det är ju jättesvårt att säga något om anledningen till hans död. Men då han var vildfångad så vet vi ju mycket lite om hans ålder mm.

    Men så länge övriga fiskar mår bra så tyder väl mycket på att han var "svag" av någon anledning.

    Hur ser de vildfångade svärdbärarna ut?? Har du någon bild?

    Kommentar

    • AochO
      • March 2004
      • 7

      #3
      Eftersom det var den enda svärdbäraren jag träffat så vet jag inte, men den var grön och hade stiligt långt svärd. På lördag kommer jag hem till akvariet, då jag ta en bild på honan.
      Tack iallafall!
      Fisksugna (som ej, trots "fisksmisk.com", är fiskplågare)

      Kommentar

      Arbetssätt...