Vita prick

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johanna95
    • December 2003
    • 26

    Vita prick

    Vi har upptäckt några enstaka vita prickar på två av våra neontetrors fenor. Det skulle kunna vara vita prick, eller kanske oxå normala färgskiftningar (eller inbillning...).

    Fråga, om vi medicinerar mot vita prick, kan det vara skadligt för invånarna i akvariet, så att vi iställer bör avvakta för att se om det verkligen är Vita prick? På broschyren till medlet vi har hemma står "inga kända biverkningar".

    Akvariet är på 125 l med 6 Platy (+ massa yngel), 8 Neontetra, 3 Svärdbärare och 2 Ancistrus.

    Kram Johanna
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    #2
    Hej Johanna!

    Jag har alltid medicinerat mot vita pricken så fort jag upptäckt en prick. Första gången jag hade det så tänkte jag att det nog inte var så bråttom så jag tänkte jag kunde vänta men oj vad det spred sig explosionsartat. Den gången tappade jag två fiskar och några var riktigt illa däran, trötta och inaktiva, och sedan dess slänger jag i med en gång jag skulle se några prickar. Jag har aldrig märkt att växter eller fiskar tagit nån skada så om jag varit du skulle jag medicinerat.

    Jag är ingen van akvarist utan nybörjare sedan 6 månader så du får ta mitt råd som du vill.

    Lycka till
    Jenny
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    Arbetssätt...