Maskar i akvariet?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bubbelina
    • June 2003
    • 322

    Maskar i akvariet?!

    Hej idag såg jag cira 5mm vita små maskar som simmade omkring i mitt lilla akvarium. Jag bytte allt vatten å slängde inredningen men när jag skulle ta tillbaka fisken som undertiden låg i en burk hade ändå 2-5 maskar hängt med. Är detta farligt?! vad ska jag göra i så fall?



    Mvh
    "Allways look at the brhigt side of life.."
  • Robot
    • February 2004
    • 1174

    #2
    Låter jobbigt att slänga ur allt ur akvariet för lite maskar... Inte för att jag vet vad det är för några men de blir säkert uppätna snart...

    Kommentar

    • salamanderflickan
      • May 2004
      • 16

      #3
      Jag vet vad du pratar om. Jag trodde jag hade skräp på rutan men när jag kollade nogrannare gav jag till ett skrik som fick döda akvarister i hela världen att vända sig i graven. FULLT av små äckliga maskar.. som simmar som små larver å hånler åt mig. Det blev storrengöring + att jag slängde all mossa jag har på min landdel. Har hört att man kan få mask av för surt vatten. Hade även gett mina salamandrar en räka dagen innan. Men om det var därrifrån tänker jag aldrig mer äta räka. Nu har jag varit av med maskarna i en månad iaf.
      Lycka till.

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        Somliga reagerar starkt på snäckor, somliga på maskar, somliga får nitrit-neuroser. Om det inte vore för att produktionen var nerlagd så skulle mitt råd bli...

        Ta det lugnt - ta en toy...

        Nåja första halvan av rådet kan jag väl fortfarande ge...
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • Neptun
          • March 2004
          • 719

          #5
          Jag hade oxo maskar första tiden i mitt ena kar. Men dessa försvann ganska snabbt, skulle tro att fiskarna åt upp dem.
          Läste i samband med detta ett par trådar här på zoopet som behandlade just de vita maskarna. Jag hittade ingen som hade fått ett större problem med dem, utan de hade försvunnit på ett eller annat sätt ganska snart.
          Så efter mina erfarenheter kan jag bara påstå att du kan luta dig tillbaka och kolla till akvariet om nån vecka eller två. Då skall det nog inte finnas några kvar.
          "Failure does not require planning"

          Kommentar

          Arbetssätt...