Silverhaj med stort köttsår

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Klonulf
    • May 2021
    • 2

    Silverhaj med stort köttsår

    Hej, ny här för att jag har en brådskande fråga.
    En av mina tre silverhajar som är runt 12 cm lång har under den senaste veckan ett stort köttsår. Det började med att fisken fick en 3mm bred vit prick lite över nosen, som sedan blev större och större som dagarna gick. Till sist hade pricken utvecklats till ett sår med rosa aktig färg som täckte större delen av nosen stor som en större ärta och nu har det fått en rosa-röd färg.

    Jag har bytt vatten och tänker byta snart igen men det bliv inte bättre, Jag har haft i extra ektozon (nästan dubbel dos).

    Har någon en ide om vad som står på och vad som skulle kunna hjälpa?

    Bild:
    https://imgur.com/EWrlqnK
  • åheim
    • April 2006
    • 13131

    #2
    Det är nog en behandlig med bactopur eller motsvarande typ av medicin man måste behandla med och då bör du behanda den i ett separat akvarium eller plastback eftersom den tar död på alla typer av bakterier.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Klonulf
      • May 2021
      • 2

      #3
      Tusen tack för hjälpen!

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13131

        #4
        Ja tyvärr är det ju en dyr affär att behandla så frågan är ju om man vill lägga ut 4-5 hundra och det är ingen garanti att det lyckas.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Yadina
          • December 2014
          • 367

          #5
          Möjligen att det kan funka med saltbehandling?
          Should aquarium salt be used in freshwater tanks? After years of testing, we believe salt is one of the best, all-encompassing fish medicines on the market

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13131

            #6
            Cory Mcelroy är ett riktigt snille! Han har ju tagit aquarium co-op från ingenting till att ha blivit en gigant i usa!


            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            Arbetssätt...