Fiskarna dör som flugor!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #31
    Det du kan göra nu när så många fiskar är borta och resten (?) sjuka är att bita ihop och börja om. Berätta precis hur du har tänkt ditt kar vid omstarten. Berätta vad du skall ha för filter, hur ofta du tänkt byta vatten, vilka fiskar vill du ha och i vilken ordning du tänkt sätta i dom, vilka växter du vill ha. Berätta ALLT som du kommer att tänka på. Det finns massor av folk på detta forumet som gärna hjälper dig att starta om och rätt. Sådanna tvärstopp av akvarier är inte direkt vanliga, något fel har du gjort men förmodligen många olika tillsammans. Nu när du vet vart du skall fråga, kan det knappast gå fel igen. Läs på kramfors hemsida om att starta akvarium, den är mycket bra. Ge inte upp.
    Lycka till
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • starman_
      • March 2004
      • 791

      #32
      Hej!

      I tisdags åkte jag till zooaffären och tog med mig vattenprov. Proverna var godkända köpte med mig hem lite salt och medicinen myxazin. Inga flera fiskar har dött och der verkar har repat sig. Tack för alla tips.

      M.v.h Starman_

      Kommentar

      • Dr. Strange
        • March 2003
        • 995

        #33
        Om Fiskarna du har trivs i temperaturer runt 25-27 grader så håll den tempen, vita prick och annat får man ofta om vattnet är kallare.

        sen är det A och O att antingen ha bra cirkulation eller elternativt luftpump med syresten som drar upp vattnet från botten till ytan och syresätter det.

        Sen är ett Ytterfilter en bra investering med inte en nödvändighet.

        Om jag var du skulle jag sluta med växtgödning och försöka blanda i så lite preparat som möjligt tills akvariet verkar stabilt, och mata väldigt sparsamt.

        //Marcus
        " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

        Kommentar

        • malawi´n
          • August 2003
          • 1643

          #34
          starman_:vad skönt att allting verkar ordna till sig nu=)
          Det är aldrig roligt att fiskar dör, sedan spelar det ingen roll om det är sina egna eller inte. Ge bara inte upp hobbyn=)
          Dr. Strange: Håller med om din signatur=)

          Mvh Malawi´n
          Björn Forsberg

          Kommentar

          Arbetssätt...