Ena fisken simmar lodrätt uppe vid vattenytan....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mimmi_N
    • March 2004
    • 12

    Ena fisken simmar lodrätt uppe vid vattenytan....

    För det mesta av tiden...
    Antar att det är lika bra att göra slut på lidandet...finns väl inget hopp kvar va? =(
  • hampe_90
    • December 2003
    • 101

    #2
    När jag hade köpt nya golden i torstes så simmade en av dom så.Eller ja den simade inte den stod bara still.Mennu efter 2 dagar är den hur pigg och frisk som helst.=)

    Kommentar

    • malawi´n
      • August 2003
      • 1643

      #3
      Kan vara att den är stressad utav ngt, då kan dem vara väldigt passiva och skygga, för att sedan kvickna till ngn dag efteråt. Avliva enbart som sista åtgärd, annars är det grymt gjort!
      Björn Forsberg

      Kommentar

      • snickan
        • August 2008
        • 11

        #4
        min ballongmolly va väldigt sjuk igår, simmade lodrät med huvudet neråt och den dog ju självklart inatt. nu har jag köpt en medicin men eftersom jag inte vet vad felet på fisken va så fick jag nån allt i allo medicin som heter medi mor. men nu är jag lite orolig och vågar inte hälla i den för jag vet inte om den kan skada dom friska fiskarna. jag har kollat PH värdet och det var det inget fel på och vi bytte vatten häromdan så nitrithalten lär det inte va nått fel på heller. nån som kan hjälpa mig ? jag har kollat överallt här på zoopet men blir inte klokare för det.

        Kommentar

        • Agnez
          • February 2007
          • 337

          #5
          Ursprungligen postat av snickan
          min ballongmolly va väldigt sjuk igår, simmade lodrät med huvudet neråt och den dog ju självklart inatt. nu har jag köpt en medicin men eftersom jag inte vet vad felet på fisken va så fick jag nån allt i allo medicin som heter medi mor. men nu är jag lite orolig och vågar inte hälla i den för jag vet inte om den kan skada dom friska fiskarna. jag har kollat PH värdet och det var det inget fel på och vi bytte vatten häromdan så nitrithalten lär det inte va nått fel på heller. nån som kan hjälpa mig ? jag har kollat överallt här på zoopet men blir inte klokare för det.
          Bara för att du bytte vatten häromdan betyder inte det att du inte kan ha nitrit. Nitrithalten stiger väldigt snabbt om det vill sig illa. Du kan byta hälften av vattnet och ändå ha höga värden så jag hade gjort ett test.
          Agnez

          Kommentar

          • Serenka
            • August 2008
            • 4

            #6
            Det där med hästskit var rikitigt intressant.....

            Kommentar

            Arbetssätt...