stryker sig mot saker

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • soh2saka
    • February 2004
    • 141

    stryker sig mot saker

    Hej hej!
    Skrev innan ett inlägg om att min Eldstjärt Sven stryker sig mot saker. Var på en akvarieaffär och blev rekomenderad att köpa Ektozon att ha i vattnet. Eldstjärten får nu bada i det tre timmar per dag i tre dagar, allt enligt beskrivning i förpackningen. Nu ikväll uptäckte jag att platysarna också har börjat stryka sig mot saker. Har gjort vattenbyte idag och vet inte om det kan påverka.
    Bör jag behandla hela akvariet med Ektozon nu? Stod på förpackningen att man kunde göra det men jag ansåg det inte vara nödvöndigt eftersom det bara var Eldstjärten som strök sig.

    Om jag behandlar hela akvariet så kommer ju Eldstjärten att få mycket mer bahandling är de andra. Kan detta vara skadligt för honom??
    Har förövrigt även möblerat om i akvariet samt köpt lkite lavasten och en växt som jag inte vet vad det heter.

    Någon som kan hjälpa med lite goda råd? Detta är första gången mina fiskar betett sig underligt.
    Tack för all hjälp!

    //Karin and los firros...
    152 L:
    2 Platy
    2 Fantomtetra
    2 Scalare
    1 Eldstjärt
    3 Ancistrusmal
  • Nicke Lilltroll
    • February 2004
    • 730

    #2
    Bara häll du i det akvariet men följ doseringen. Det är bra för de flesta fiskarna så det är ingen som kommer att dö av att du gör det. Sök på Ektozon eller salt här i forumet så finns det massor med info.
    720 liter Sällskap (Skalarer, Kongotetra, Svärdbärare, Corydoras, Ancistrus mm)
    54 liter Paletter

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156977

    Kommentar

    Arbetssätt...