Kommer den att kunna få en stor wen även om den knappt syns nu? Kollade på ditt kar, ser ut som du har kardinalfiskar med dem? Har också funderingar på det, och att flytta dem till mitt större kar, även om det innebär en del omflyttning och inbyte av fisk. Skulle det funka att ha siamensis och kilfläcksrasboror med dem? Har redan så'na, i andra kar, men tänkte att de kanske kunde gå med slöjstjärtarna om jag flyttar dem till det större karet.
Parasit på slöjstjärt
Kollaps
X
-
"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleri -
Den borde få rätt mycket större wen, rent vatten och proteinrik mat ökar tillväxten dessutom. Tror wenen börjar växa vid ca ett halvårs ålder och växer till dig de närmsta åren. Och din är ju inte så stor ännu om den är så ny från affären antar jag.
Japp, jag har kardinalfisk med för att fylla ut lite (plus att de är trevliga). Vågar inte svara på siamensis och kilfläcksrasboran egentligen. Aldrig provat. Men har sett i butik hur en siamensis är och ger slöjstjärtarna tjuvnyp så krast sett tror jag inte att det går bra. Rasbororna överlappar ju faktiskt ganska ok i temperaturen enligt artregistret, kan ju funka. De borde väl bli så stora med så att slöjorna inte försöker käka upp dem.
Förresten, har haft lite svårt att hitta bra sjunkande foder men hittade jbl sjunkande hos Hornbach. Kan vara ett tips.Kommentar
-
De två "lejonhuvudena" har lite större wen än den rödvita. Den helröda har nog ingen wen alls, utan är väl en vanlig "bondslöjstjärt".
Ja, kardinalfiskarna kanske ligger i farozonen, om slöjstjärtarna nu får tag i dem."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Angående maten, så kör jag med guldfiskpellets (runda) från Tropical. Det sjunker dock inte, men fiskarna verkar gilla det."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Idag köpte jag en till, en röd hane, med långa fenor, och antydan till wen. Tror de andra fyra jag har är honor.
Hehe, har blivit lite OT kanske, inte mycket prat om sjukdomar nu"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Hade varit kul om den haft en lite avvikande färg, eftersom de jag redan har är röda eller rödvita, men tyckte den var fin. Han hade även fått in några helsvarta vanliga guldfiskar, de såg rätt häftiga ut, synd att man inte har nå'nstans att ha dem..."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Ja, jag reagerade också på fenorna, tyckte den såg rätt häftig ut. Köpte den på Trop, han hade nog fått den in inbyte."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
Kommentar