Vita pricken?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • andersalhbin
    • January 2004
    • 65

    Vita pricken?

    Någon som vet om en Black Molly kan har silverfärgade fläckar på undersidan. Min har det. Inte helt vita, utan mer som "silverstänk" placerade bakom gälarna på undersidan samt på bukfenan.
    Har inte sett det tidigare, så jag vet inte om det kommit nu eller funnits från början. Den har vuxit lite på sistone. Kom ensam från en djuraffär.
    Har ingen erfarenhet av vita-prick sjukan så jag vet inte om den kan se ut på det viset.
  • Erika Larsson
    • January 2004
    • 133

    #2
    finns det andra symptom? vita pricken sjukan är mycket mer än vita prickar, jag har erfarenhet halva mitt akvarium har precis dött i den...

    Kommentar

    • no way
      • December 2003
      • 235

      #3
      har själv dalmatiner-molly, en är vit me svarta prickar och den andra svart med lite lite silver på, som du säger...har för mig att det är ett genetiskt fel som "dom" har fortsat att alva fram för att sälja mer

      inget fel, OM det är den sortens molly alltså
      Johansson

      http://anstalten.nu/?ragga=145366

      Kommentar

      • andersalhbin
        • January 2004
        • 65

        #4
        Ursprungligen skickat av Erika Larsson
        finns det andra symptom? vita pricken sjukan är mycket mer än vita prickar, jag har erfarenhet halva mitt akvarium har precis dött i den...
        Nej, inga andra symptom. Den är pigg och äter normalt. Inte heller några symptom på några andra fiskar.

        Kommentar

        • andersalhbin
          • January 2004
          • 65

          #5
          Ursprungligen skickat av no way
          har själv dalmatiner-molly, en är vit me svarta prickar och den andra svart med lite lite silver på, som du säger...har för mig att det är ett genetiskt fel som "dom" har fortsat att alva fram för att sälja mer

          inget fel, OM det är den sortens molly alltså
          Har också en dalmatiner-variant (där kan man snacka om vita-prick sjukan ). Den är ju dock omöjlig att se något på.
          Misstänkte att det kunde vara något med dålig avel. Får väl avvakta och se. Det är väl inte så lämpligt att medicinera hela akvariet när man inte är säker...

          Kommentar

          • Erika Larsson
            • January 2004
            • 133

            #6
            Har också dalmatin mollys, håller med om att de e svåra att se vita prick på men ett tips är att titta på fenorna som också angrips, det är så jag har fått avgöra om mina mollys är sjuka..

            Kommentar

            • Erika Larsson
              • January 2004
              • 133

              #7
              Har också dalmatin mollys, håller med om att de e svåra att se vita prick på men ett tips är att titta på fenorna som också angrips, det är så jag har fått avgöra om mina mollys är sjuka..

              det ska inte vara någon fara att medicinera om det är så att det inte är vita prick sjukan. dosera rätt bara så att du inte "förgiftar" vattnet.
              men annars tror jag som ngn annan redan har sagt att det är nog ingen fara, utan att modellen är sådan

              hej

              Kommentar

              Arbetssätt...