Akvarie apoteket????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sylvia
    • February 2003
    • 82

    Akvarie apoteket????

    Nu ska jag beställa lite saker från nätet och kom på att mediciner och så är ju också mycket billigare än att köpa från lokala butiken. Finns det några "måsten" att ha hemma. Sådanna medel som man förr eller senare säkert kommer behöva.
    Eller är det helt onödigt? Det är väll bäst före på dessa preparat också?!
  • Peter1904
    • February 2003
    • 1079

    #2
    Jag tycker att det är onödigt att ha mediciner hemma. Vad jag har hört så har dom bäst före datum. Satsa på att hålla en riktigt bra vattenkvalite (bra filtrering och täta vattenbyten) så slipper du förhoppningsvis medicinera.

    Kommentar

    • Sylvia
      • February 2003
      • 82

      #3
      Ursprungligen skickat av Peter1904
      Jag tycker att det är onödigt att ha mediciner hemma. Vad jag har hört så har dom bäst före datum. Satsa på att hålla en riktigt bra vattenkvalite (bra filtrering och täta vattenbyten) så slipper du förhoppningsvis medicinera.
      Som jag misstänkte då *ler*, men jag måste fråga ändå!
      Tack för svaret!

      Kommentar

      • smurfmats
        • February 2003
        • 3538

        #4
        själv brukar jag alltid ha medel mot vita prick, har du otur så får du det i karet under en helg o då kanske inte kan köpa det... det brukar ju gå rätt fort oxå när man väl har fått det.

        självklart ska man se till så vattenkvaliten är bra men att vara på den säkra sidan är ju inte dumt tycker jag.
        tråden om fjärilars lek!

        Kommentar

        Arbetssätt...