Jag lägger snart ner min nya hobby!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Poseidon
    • February 2003
    • 1255

    #31
    Instämmer där med AndreasN...

    Om att det finns en del oseriösa handlare som oftast i sin iver att sälja fisk å tillbehör som ibland eller rättare sagt GANSKA OFTA vilseleder dessa entusiastiska nybörjare på att köpa mer än det dom borde göra från början...

    Istället för att förklara lite mer om just problemen som kan uppstå i å med uppstart av nytt akvarie ...som ett första steg in i akvaristiken!!!
    Man måste alltid värdera allting efter ens egen uppfattning och kunskap.
    Ni gör som ni vill… Jag gör som jag vet...

    Ha en fortsatt trevligt akvaristisk-dag
    www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=78099

    Kommentar

    • Poseidon
      • February 2003
      • 1255

      #32
      Tillägg:

      Som tur är... Så finns det många fler seriösa än som ovan nämt...
      Man måste alltid värdera allting efter ens egen uppfattning och kunskap.
      Ni gör som ni vill… Jag gör som jag vet...

      Ha en fortsatt trevligt akvaristisk-dag
      www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=78099

      Kommentar

      • cool
        • October 2002
        • 1869

        #33
        kan ju bara instämma här o säga att det inte bara är nybörjare som råkar ut får sådana saker=(
        Tobbe
        Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
        NY MSN:t__skate@hotmail.com
        Skorpion och amfibie fantast

        Kommentar

        • Kramfors
          • January 2003
          • 7265

          #34
          Jag kan ge mig "den lede" på att många som ställer frågor här i forumet inte har läst vad som finns på första sidan.
          http://www.kramforskoi.com/

          Kommentar

          • Dr. Strange
            • March 2003
            • 995

            #35
            Suze: Svaren du får skiljer sig en hel del, mest beroende på olika kunskaps nivåer hos den som svarar.

            Enligt mig har du inte gjort några större fel, eftersom fiskarna verka leva nu och det verkar hyfsat stabilt så tycker jag du ska tänka på några saker, köp inga fiskar på ett par veckor och tänk på att mata väldigt försiktigt.

            Du får jobba för att svälta ihjäl dina fiskar, men att mata för mycket ställer till många problem.

            Om någon månad när ditt akvarium har stabiliserat sig ordentligt så tål det mer mat och några fler fiskar, om du byter 15-20% av vattnet varje vecka så klarar det sig utmärkt.

            Angående dom dyra testerna så kommer du undan dom genom att regelbundet byta vatten, ha lämplig temperatur och inte mata för mycket, är akvariet i balans behöver man inte oroa sig så mycket.

            Sen bör du tänka på att med kraftigare flöde i akvariet så håller sig fiskarna friskare, sen är det inte säkert kraftig ström passar alla fiskar, men dom flesta anpassar sig på någon dag.

            //Marcus
            " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

            Kommentar

            Arbetssätt...