Efter medicinering?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hult
    • July 2003
    • 307

    Efter medicinering?

    Jag har nu behandlat mitt 100L kar för vita prick i 5 dagar och jag kan inte så ngt spår av vita prick...men däremot så matvägrar mina 20 (eller nu 19, en var död i morse) neontetror! Det äter inget...typ tittar på flingdodret och röda mygg. Jag har testat med 2 olika flingfoder och röda mygg som sagt. Men de vill inte käka. Idag gjorde jag ett vattenbyte på 15% och det verkar som de blev lite piggare av det. När ska jag sätta i ett kolfilter? Vad brukar ett sådant kosta? lite hjälp här...

    En annan sorglig sak nu när jag kom hem var att en rödzebra hade dött...RIP...fattar inte varför...innan jag stack till skolan idag så lekta mina saulosis igen och så när man kommer hem så är en annan död istället...vad händer i mina kar...snyft...
    Alla kan ha fel ;]

    110 L: 1 Regnbågshaj, 2 Röd Ciklider & 1 Pleco

    70 L: 3 Platy, 3 Guppy (+ massa yngel) & 1 Ancistrus
  • Hult
    • July 2003
    • 307

    #2
    Någon?
    Alla kan ha fel ;]

    110 L: 1 Regnbågshaj, 2 Röd Ciklider & 1 Pleco

    70 L: 3 Platy, 3 Guppy (+ massa yngel) & 1 Ancistrus

    Kommentar

    • JR
      • April 2003
      • 2112

      #3
      har du behandlat klart så byt en del vatten.. aktivt kol finns att köpa, brukar finnas ett fack i innerfiltret där du kan hälla det.
      Men annars brukar det hjälpa att byta 30 % vatten, & sen igen efter ett par dagar.
      har läst innan här att just neontetror är känsliga & dör av vissa prickmedel, minns inte vilket.
      --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
      http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

      Kommentar

      Arbetssätt...