Kamphonor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Solen
    • September 2003
    • 2997

    Kamphonor

    Jag undrar bara om det är ngt fel med två av våra kamphonor de ligger ofta på botten helt stilla. I övrigt äter de och simmar runt och blåser upp sig mot de andra honorna.Går upp till ytan och andas osv...

    Pricken den Store !
    ~~~~
  • kampfisken
    • September 2003
    • 666

    #2
    Jag har flera kamphonor i alla mina akvarier och de brukar ligga och vila på tex. växtblad, bakom en grotta eller på botten. Då de ändå verkar må bra, äter och kommer upp för att andas ytluft förmodar jag att detta är deras naturliga beteende. Får väl gå efter sunt förnuft; Alla friska fiskar är alltid hungriga. Men då jag inte är expert på området kan jag ha fel. Någon annan där ute som har fler åsikter/erfarenheter?
    Malawi, Amazonas, Sällskapsakvarium, Sydamerika, Asien.

    Kommentar

    • imported_n/a
      • September 2003
      • 81

      #3
      Dom vilar bara upp sig ibland kanske lite trött, det händer inte ofta. Men min kompis simmar nästan hela tiden och blåser upp sig mot glas rutorna

      Man kan ju sätta en spegel mot akvariet så kommer dom och blåser upp lite.
      Heja fiskar, Hej fiskar.

      Kommentar

      • Solen
        • September 2003
        • 2997

        #4
        Tack för svar,är inte särskilt van men vi lär oss med tiden och Barnen likaså.
        En utav ovan nämda honor är ordentligt biten i samtliga fenor och saknar helt ena fenan vid gällarna.
        Har pratat med Zoobutiken som rådde oss att ha henne separat en tid för de kan repa sig så länge hon äter osv.
        Så nu ligger hon i ett en liters glas krus med lite grus och en växt.
        Vi får väl vänta och se vad som händer.

        Pricken den Store !
        ~~~~

        Kommentar

        Arbetssätt...