apistogramma cacatuoides

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aiolos
    • January 2015
    • 7

    apistogramma cacatuoides

    Hejsan ! Nån som vet vad min Kakadua har fått på nedre delen av munnen ? Kan det vara någon typ av svamp? Han verkar må hyffsat , käkar som han skall men kanske är lite slö. Han är ca 9 månader gammal.
    Bifogade filer
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Ser inte ut som svamp, men vad det kan vara kan man nog bara gissa utan att göra fisken illa...böld av något slag?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      #3
      Jag fick en liknande "tumör" på en cacatoides fast då på stjärtfenan.. Kommer inte ihåg vad som hände men de är ju inte speciellt långlivade så det kanske kan var lite åldersrelaterat? Spånar vilt ..
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • aiolos
        • January 2015
        • 7

        #4
        Jag avvaktar hur det artar sig . De verkar som sagt inte vara så långlivade och i nuläget är han bara lite slö och kanske lite dement. Skall kolla om min arkenbutik har några rullatorer som passar till kakaduor ;-)

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          #5
          Ursprungligen postat av aiolos
          Jag avvaktar hur det artar sig . De verkar som sagt inte vara så långlivade och i nuläget är han bara lite slö och kanske lite dement. Skall kolla om min arkenbutik har några rullatorer som passar till kakaduor ;-)
          Apistogramma är en av mina favoriter, men tyvärr inte dom lättaste att hålla. Liksom Pia, så har även jag haft diverse tumörer på mina under åren.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          Arbetssätt...