Vita prickmediciner

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • charlie69
    • January 2015
    • 3

    Vita prickmediciner

    Hej.
    Datumet på min punktol håller på att gå ut, måste ha nytt. Men, eftersom jag har filterräka, sandsnäckor, l204, black ghost och diverse andra fina malar som jag är rädd om, försöker jag hitta något snällare medel. Har googlat och letat på nätet, men blir inte klokare. Hittade något som heter contraspot. Någon som har erfarenhet av det? Några bra tips vad jag bör ha hemma? Ectozon finns, aktivt kol och uv lampa med. Alla råd uppskattas.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Mot vita prick sjukan hjälper bara vita prickmedicin men det är absolut ingen nackdel om tempen höjs några grader (fast det gör det väl automatiskt just nu ändå).
    Kan inget om olika mediciner men som du skriver så är ju räkor och snäckor känsliga mot vissa mediciner så man skall alltid använde en medicin där det står angivet på förpackningen att det är räksäkert
    Har förpackningen stått oöppnad i kylskåp så förskjuts "bäst-före-datumet" framåt ganska rejält
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    Arbetssätt...