L200 får kramper

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HeidiH
    • October 2014
    • 629

    #16
    Men så trist! Nu måste du snart få lite bra oxå!

    Kommentar

    • Tommy Vestlie
      • August 2014
      • 2097

      #17
      God kväll Johnny.
      Troligen ingen koppling men kom att tänka på en händelse i mitt diskuskar när jag läste i din tråd. Jag har kört kombinationen Multicura och Anti-spot en gång. I samband med denna kur så dog en av mina två ancistrus i karet. Min tes då var att den fått i sig en del av det som de "smittade" diskusarna lämnat efter sig på botten men jag har ju inget belägg för detta. Kan lika gärna ha varit just medicineringen.
      Senast redigerad av Tommy Vestlie; 25 March 2015, 16:38.
      Proud member of Aquascapers of Sweden

      Kommentar

      • Henrik_A
        • August 2010
        • 146

        #18
        Såg det här lite sent, varför medicinering och högt ph?

        Kommentar

        • Jesper Broman
          • November 2012
          • 3445

          #19
          Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
          God kväll Johnny.
          Troligen ingen koppling men kom att tänka på en händelse i mitt diskuskar när jag läste i din tråd. Jag har kört kombinationen Multicura och Anti-spot en gång. I samband med denna kur så dog en av mina två ancistrus i karet. Min tes då var att den fått i sig en del av det som de "smittade" diskusarna lämnat efter sig på botten men jag har ju inget belägg för detta. Kan lika gärna ha varit just medicineringen.
          Jag har haft ancistrus i mina akvarier i 20 år. /
          Iband får dessa fiskar utan anledning för sig att dö utan anledning. Ofta pga att man har för många individer. Spelar ingen roll hur mycket man utfodrar dessa enligt min erfarenhet. Har man för många ancistrus så dör någon ibland.
          För dig så hade det nog oturligt samma tidpunkt som när du medicinerade.
          Jag har 5st ancistrus i mitt 660l, spelar ingen roll hur mycket jag utfodrar dom.
          Detta är en väldigt tålig mal, men finns det inte tillräckligt med utrymme för dem så dör några ut.
          Efter mina erfarenheter så är det så med denna fisk.

          Kommentar

          • Likan
            • April 2012
            • 2611

            #20
            Jag har aldrig sett en mal göra så. Usch. Jag har ingen teori om varför men om buken var så ihopsjunken som du säger så har den troligtvis matvägrat länge eller haft mask länge... Så har jag förstått det på de L047or som jag har kämpat med som även dött efter de varit här i 7-9 dagar. Ifall den teorin skulle stämma in på din mal så är det iaf inte karets fel eller så.
            450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

            Kommentar

            • Bygert
              • March 2010
              • 2169

              #21
              Jag har också problem med min L 200, nu är det tredje gången jag får bort med topplocket och det är antagligen sprucket. Därmed slut på ot. När det gäller fisk, naket kar står det. Det kanske inte är helt lyckat, fisken kan ju bli rejält stressad av att inte ha nåt skydd alls. Bara att ha ett plaströr eller nåt liknande skulle nog få ner stressnivån en hel del.
              Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                #22
                Tänkte först att nu fattar jag noll Men så fattade jag
                Hur som helst så har karet inte innehållit sand etc, men tre st. Malgrottor som de har kunnat gömma sig i eller bakom. Men nu är de två återstående L200 (fiskarna) i diskuskaret. Så nu har jag det som en normal L200-ägare dvs. de är komplett osynliga och kan bara skådas med ficklampa om man har tur med näsan rejält tryckt mot frontrutan medan man kisar för att se en liten bit av en L200:as stjärtfena
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                Arbetssätt...