Fast kilad

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    Fast kilad

    När jag kom hem hade en av mina stackars Boesemani lyckats med att kila fast sig i en rot, jag kunde ganska lätt befria den men den hade nog suttit där ett bra tag. Sårig och utan matlust simmar den nu stilla runt, hoppas att den repar sig.
    Men är det inte lite märkligt har ni råkat ut för detta?
    //Johan
    Bifogade filer
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Nja det har nog hänt några gånger under årens lopp att någon fisk har fastnat någonstans. Antingen kan det bero på att den blivit skrämd och förökt fly in i en håla, men oftast pga av att den varit på jakt efter mat
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • ampe
      • August 2007
      • 1073

      #3
      Har varit med om att en mal försökt trycka sig in i ett för litet hål och där tyvärr dog, antagligen av syrebrist… Så visst händer det… Våra regnbågar lyckas dock med både det ena o andra i jakten på mat. De är nog bland de glupskaste fiskarna jag nångång haft i ett kar. Håller tummarna för att din fisk repar sig!
      Återfallsakvarist.

      Kommentar

      • svea
        • February 2005
        • 2476

        #4
        Jag hade en fisk som fastnade i en sån "hålsten". Den fick skador och avled senare. Jag tog bort stenen efter detta.

        Mina bilder
        Min zoon

        Kommentar

        • Marten64

          • July 2012
          • 1020

          #5
          Ärrad men nu med aptit.
          Bifogade filer
          / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

          Kommentar

          • svea
            • February 2005
            • 2476

            #6
            Åh vad bra, lycka till med honom! FIN!

            Mina bilder
            Min zoon

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13110

              #7
              Sörru den fixar läkningen, kul! särskrivning är ett otyg förresten, o tyg, fast kilad, sjuk sköterska, bygg handel osv.
              Senast redigerad av åheim; 25 April 2014, 22:56.
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              Arbetssätt...