Sjuk guppy hona

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Panda2
    • April 2013
    • 12

    Sjuk guppy hona

    Hej jag har en guppy hona som bara ligger i sanden vad kan det vara?? Här är lite allmän info om hur jag sköter osv.
    54 l.pump och inner filter. Två veckor sen fick jag akvariumet.13 bebis golden ceclider la i den när vi fick akvariumet fick dom med. Jag har tre mollysar en hane och två honor.tre guppy honor och två guppy hanar.11 neontetror och en ancistrus mal.nästan alla har 3,4 terrorns 1 cm ungefär. Två storaväxter vet inte exakt vad dom heter en är som en fredskalla, en sprätlig. Vattnet e bra.byter efter ungefär tio dagar. 25 procent Yter jag .byte Fyra dagar sen 25 procen ungefär.la i ny dekoration för det var nytt ja.ja jag väntar med att lägga i fsken firekt ungefär 30 min.fling foder en gång om dagen.Hon börjadebete sig konstigt Igår En dag efter att jag köpte hon.Skyggare.nej.det var bara hon som var dålig. Inga fiskar har dött.

    vad kan det va?????
  • åheim
    • April 2006
    • 13131

    #2
    Svårt att ta nåt enskilt fel efterom allt är liksom galet! Karet är nystartat och man ska inte ha så myckey fisk då, utan bara ett litet fåtal som man matar ytterst sparsamt minst 1 månad innan man kan stoppa i ytterligare fisk. Ancistrus passar inte i 54L och dina Golden ciklider ska inte blandas med dina andra fiskar, de bör hållas med andra malawiciklider och dessutom ha ett mycket större akvarium.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • viktorbj
      • April 2013
      • 405

      #3
      Håller med åheim

      Kommentar

      • Mumin
        • October 2007
        • 3837

        #4

        Läs den här, så kommer du förstå varför din guppy är sjuk, och vad du har gjort för fel. Sen får du rätta till felen, annars kommer med stor sannolikhet dina övriga fiskar gå samma öde till mötes.
        För mycket är inte nog!
        Jag VILL ha en Elefantofon!!

        Kommentar

        • Panda2
          • April 2013
          • 12

          #5
          Mina Ciklider har aldrig bott ihop med dom andra sålde dom när jag skaffade dom andra

          Kommentar

          Arbetssätt...