Trasiga fenor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mick12
    • August 2011
    • 123

    Trasiga fenor

    Mina guldbarber och den ena malen har trasiga fenor.Jag tror det beror på att jag nyligen har köpt 5 tigerbarber.Dom är väldigt aggressiva och kör efter varann och de andra fiskarna.
    Kan man lugna ner dem på nåt sätt? Är rädd att de ska ta kål på mina andra fiskar.
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Det påstås att risken för att tigerbarber ska ge sig på andra fiskar minskar om man har många, 5 stycken är nog alldeles för få, skulle nog inte skaffa färre än i alla fall 20. Tycker rent allmänt att stimfiskar gör sig bättre i stim på 20 eller fler.

    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • mick12
      • August 2011
      • 123

      #3
      Ja ska skaffa fler men 20 kanske inte ryms jag har ett 250 liters akvarie

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Jodå, tror du kan ha 20 tigerbarber i det.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Jens A.
          • March 2007
          • 5026

          #5
          Tigerbarber är aktiva och lite småbråkiga fiskar, som gillar att gå och buffla sinsemellan. Har man för få, blir det ofta trassel. Köp åtminstone tio till, vetja.
          Earth first! We´ll screw up the other planets later!

          Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

          Kommentar

          • mick12
            • August 2011
            • 123

            #6
            Ja jag ska köpa 10 till.Synd att jág inte läste ordentligt på här innan jag köpte dem.

            Kommentar

            Arbetssätt...