Aquafuran

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MsDimitri
    • July 2011
    • 140

Aquafuran

Hej! Ska börja medicinera mina fiskar med Aquafuran mot mussvamp i morgon och ahr några frågor kring det:

1. På bruksanvisningen står det '' Koppla från UV-bestrålingen ''. Menar de att rummet måste mörkbeläggas?
    Kommer inte fiskar, växter och bakteriefloran åka på stryk?

2. Hur ''Luftar man akvarievattnet ordentligt'' ?

3. Det står att ryggradslösa djur inte tål detta. Kommer min ancistrus & botior få stryk av medicinen?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

• December 2001
    • 48148

1/ Med all sannolihet menas UV-filtrering men någon sådan lär du inte ha
    2/ Extra pump och se till att vattenytan rör sig rejält.
    3/ Ancistrus och botior är inte ryggradslösa djur
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Steff777
      • August 2010
      • 295

Aquafuran är en medicin man bör undvika eftersom den är cancerframkallande. Det finns andra liknande mediciner, men om du nu ändå tänker använda den, undvik all hudkontakt.
      //Stefan Lindgren

Kommentar

• Kjell Fohrman
        Administrator

• December 2001
        • 48148

Ursprungligen postat av Steff777
        Aquafuran är en medicin man bör undvika eftersom den är cancerframkallande. Det finns andra liknande mediciner, men om du nu ändå tänker använda den, undvik all hudkontakt.
        Korrekt, och samma gäller ju också för malakitgrönt och metylenblått. Vid alla medicinering skall man egentligen ha plasthandskar på sig.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

Arbetssätt...