Kampfiskhane som är som... Uppblåst?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kryddan803
    • July 2011
    • 241

    Kampfiskhane som är som... Uppblåst?

    Hej!

    Min kampfiskhane är som uppblåst... Jag vet inte riktigt vad det är och jag har kollat runt lite i olika trådar men har hittat en massa olika saker det kan komma sig att vara... För någon dag sedan hade han byggt ett skumbo... kan han ha svalt för mycket luft? Ellerär det bukvattensot, inre infektion eller förstoppning? HJÄLP!!!

    Kram
  • Iqaluk
    • April 2011
    • 6

    #2
    Jag har inte heller fått rätt diagnos på min Berra (också kampfisk) men:

    Hur är fjällen? (står dem ut kan det vara bukvattensot)
    Äter han när han får mat? (matvägrar han är det också tecken på diagnosen)
    Är han trött?
    Hur länge har han haft stor mage?

    Har han bara haft stor mage först idag kan det vara förstoppning och kan må bättre redan imorgon, men ge det tre dagar utan mat i så fall. Jag har satt min Berra i eget nano på 18 l, han fick byta plats med tjejerna.

    Han är trött hela tiden, men när man väl ger honom mat är han duktig till att äta. Jag vet ännu inte heller om det verkligen är infektion eller förstoppning, de som svarat mig här har bokstavligt talat inte sett honom.

    Kommentar

    • kryddan803
      • July 2011
      • 241

      #3
      Fjällen står ut lite på magen...
      Han äter bra
      Vet inte men tror att han fått det antingen idag elr igår när jag var hos min pappa då min mamma matade honom...
      Han är precis som vanligt förutom då just magen...
      Ska jag sätta honom i karantän??
      ... vad ska jag göra?!?!?! Vi har bara ett akvarie till och det kmr han bli uppäten i...? Min uppyhona då?? Vad äre för fel på henne...?

      Kommentar

      • Iqaluk
        • April 2011
        • 6

        #4
        Det är svårt att undvika att mata honom om man försöker mata dem andra, så det är ingen dum idé att sätta honom i ett eget

        Vad är det med guppyn? Har ingen guppyerfarenhet, men kan kanske hjälpa till ändå

        Kommentar

        • kryddan803
          • July 2011
          • 241

          #5
          Tyvärr så har jag inte tillgång till ett eget akvarium för honom förens nästa månad och då är det ju försent... vad ska jag göra?

          Guppyhonan födde i fredagsnatt (tror jag) jag har iaf hittat ett yngel och lastat i det i en yngelbur... Men nu är hon extremt tjock, IGEN!?!?! Fattar ingenting...?

          Kommentar

          Arbetssätt...