Fiskar som står mot bakgrunden med rumpan ned och huvudet upp!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • antiann
    • September 2009
    • 6

    Fiskar som står mot bakgrunden med rumpan ned och huvudet upp!?

    Jag vet inte vad som blivit tokigt med mina glasmalar. De står med magen mot bakgrunden och viftar som tokar med stjärtfenan med huvudet uppåt. De är 10 st och har bott här några veckor, de var framme jämt och glada och roliga att titta på. Men nu står de bara mot bakgrunden och surar...

    Det enda som skett är att pumphuvudet till innerfiltret pajjade precis vid deras ankomst. Det tog ett par veckor att få hem nytt, och när jag installerade pumphuvudet så satte de sig mot bakgrunden... Vad kan vara fel?! Saknar sällskapet av dem framme i karet!

    De är inte genomskinliga glasmalar utan vit och svartrandiga, längs med kroppen. Någon som vet artnamn?

    Tacksam för svar!
  • antiann
    • September 2009
    • 6

    #2
    Glömde tillägga att ytterfiltret varit i full gång under hela tiden, så akvariet som är på 260 liter har filtrerats väl.

    I karet finns ett par kakaduor och 60 kardinal tillsammans med en L137 och en ancistrus. Alla fanns eller kom med glasmalarna, så de kommer alla överens.

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13129

      #3
      Kanske blev en ström nedför väggen från den nya pumpen som de gillar att simma emot...? Har pandamalar som kan beté sig lite åt det hållet ibland!
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      Arbetssätt...