utstickande ögon på black molly: HJÄLP!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sandrahlind
    • June 2011
    • 5

utstickande ögon på black molly: HJÄLP!!

det är såhär att jag har problem i mitt ca 100 liters akvarium.

vissa av mina black mollys får utstickande öga/ögon samt en vit hinna över, vad är felet???

efter varje vattenbyte + 1 dl salt + 3 korkar easy-life flytande filtermedium så mår dom bra igen men efter en vecka så får en fisk samma symptom igen.

jag fick fiskarna av en kompis, och hos honom var fiskarna friska.

jag har haft akvariet i ca 1.5 månad.

kan någon snäll själ hjälpa mig?
    vad är det för sjukdom?
    hur ska jag bära mig åt för att få fisken/fiskarna friska?
    vad beror dessa symptom på?

jag har försökt googla mina problem, men utan resultat (hittade bara att jag skulle byta vatten och hälla i salt, vilket jag testat utan bra resultat)

jag är desperat efter hjälp!

//sandra
  • åheim
    • April 2006
    • 13197

Du har ett nystartat kar och nedbrytningen fungerar inte optimalt ännu och vattnet är då inte det bästa! Svagare fiskar kan då få bakterieangrepp som det troligen handlar om i ditt fall! VIKTIGT att du matar väldigt snålt ett tag så att bakteriehalten i vattnet minskar och den biologiska filtreringen hänger med!
    Viva Leo Buscaglia

Kommentar

• Cyruz10
      • February 2010
      • 235

Som åheim skriver har ditt kar inte blivit inkört än, vilket innebär att vattnet är långt ifrån optimalt.

Det finns en jättebra guide som förklarar hur man ska starta upp ett akvarium på bästa sätt:

Den förklarar även varför dina fiskar blir sjuka utav att akvariet inte är rätt uppstartat.

Kommentar

• sandrahlind
        • June 2011
        • 5

tack så mycket för hjälpen åheim & cyruz10!
        ska genast läsa guiden.

// mvh sandra

Kommentar

Arbetssätt...