neoner som ser konstiga ut!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eliyao
    • April 2011
    • 558

    neoner som ser konstiga ut!

    Hej på er!

    Jag har ett gäng neontetror som jag har haft i ca 1 år, hade 20 från början och nu har jag kanske 18 kvar! En som dog för någon månad sen såg ganska konstig ut (den såg sned ut) och nu hitta jag en till som ser lika dan ut (den som dog såg mycket värre ut). Jag har en bild på den (svårt att fotografera) men hoppas någon kan se hur den ser ut och kanske har nått svar på vad det kan vara för något? Dom kanske är gamla? Vet inte hur gamla neoner blir?
    Bifogade filer
  • Simon Wikström
    • January 2011
    • 223

    #2
    Ursprungligen postat av eliyao
    Hej på er!

    Jag har ett gäng neontetror som jag har haft i ca 1 år, hade 20 från början och nu har jag kanske 18 kvar! En som dog för någon månad sen såg ganska konstig ut (den såg sned ut) och nu hitta jag en till som ser lika dan ut (den som dog såg mycket värre ut). Jag har en bild på den (svårt att fotografera) men hoppas någon kan se hur den ser ut och kanske har nått svar på vad det kan vara för något? Dom kanske är gamla? Vet inte hur gamla neoner blir?
    Neontetror ska bli ca 10 år gamla om dom sköts rätt. Har du någon annan fisk i akvariet som kanske konkurrerar ut Neontetrorna när det gäller maten?
    Mvh Simon
    720 l med 2 st Hypostomus soniae.
    105 l med VF Poecilia reticulata.

    Kommentar

    • eliyao
      • April 2011
      • 558

      #3
      Yes rödmunnar! Tror du att det är matbrist?

      Kommentar

      • Simon Wikström
        • January 2011
        • 223

        #4
        Ursprungligen postat av eliyao
        Yes rödmunnar! Tror du att det är matbrist?
        Det kan vara det för jag har sett att nyimporterade fiskar, som inte ätit så mycket sista tiden, kan vara lite magra och se ut sådär. Men är inte riktigt säker.
        Mvh Simon
        720 l med 2 st Hypostomus soniae.
        105 l med VF Poecilia reticulata.

        Kommentar

        • eliyao
          • April 2011
          • 558

          #5
          okej alla andra ser fina och "raka" ut (dom är lite större också). får kanske pröva att mata liter mer!

          Kommentar

          Arbetssätt...