Sjuk Drakmal!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • royal blue
    • March 2003
    • 17

    Sjuk Drakmal!

    Hej! Har ett 350liters som varit igång i 4 år. Byter ca90 liter var tredje vecka. Har 5 slöjstjärtar, 5 kardinaltetror, 4 praktbotior, 1 antennmal, 3st pannsarmalar. De får mat 1-2 gånger per dag utom söndag som är en svältdag. Har en hel del växter och rötter. Har ett stort Eheim ytterfilter som jag rengör var 4-6 månad.Byter ca 90 liter vatten var 3-4 vecka bytte senast vatten för 2 veckor sedan. Nu är det ca 2 veckor sen jag gjorde filtret rent senast. Har en Mh på 250W+ett månljus. Dagsljuset är tänt i 4 timmar per dag och månljuset tänt ca 12 timmar. Köpte en drakmal för 3 dagar sedan koppade in den på 1 timma. Har ej givit malarna någon mat sedan dess. Skulle börja mata idag men såg då på Drakmalens högra gäl att det är som en bit blomkål på 1 gånger 1 cm. Ser ut som små bubblor på 2-3 mm som sitter i ett kluster. Lite grå yta men annars färg som fisken lite brunkamoflerad. Den verkar lite slö och jag provade att ge den lite foder i form av Hikkari Algea Wafers men den verkar ej intresserad. Kan ju bero på att den ej är van vid det fodret. Tacksam för lite hjälp och tips.
  • royal blue
    • March 2003
    • 17

    #2
    Skickar en bild på min stackars Drakmal.

    Kommentar

    Arbetssätt...