mitt akvarie innehåller ett tio-tal guppysar, mest yngre fiskar, som tycks slutat växa (?!). sen har jag kanske, 5-7 mollysar. de har också slutat växa, en svärdbärare, en mal och tre neontetror. jag är fast i ett dödläge med mitt akvarium. alla fiskar tycks det vara nå fel på, men jag vet inte hur eller vad jag ska göra för att fixa det, så här kommer det lite frågor.
akvariumet är 60 eller 65 L och har mycket inredning, värmen ligger på ca 23-25 grader, och PH värdet vet jag inte, har haft det startat i lite mer än ett år
- Guppysarna har GALET böjda ryggar, vilket leder till att de inte kan simma normalt, någon som vet vad det är och vad man kan göra åt det?
- Fiskarna parar sig knäppt mycket, varje dag tycks det vara ett nytt stimm med yngel, jag har inget annat akvarium så jag kan inte skilja fiskarna åt.
- Mollysarna har svamp, försvinner inte äns med aquafuran, har medicinera MÅNGA gånger.
Som sagt, det är enormt fail med akvariet, och jag har helt tappat lusten och orken, eftersom akvariet bara är en börda nu.
SNÄLLA hjälp mig. annars fiskar jag bara upp dem och lägger de i en skål ute i snön, och det vill jag verkligen inte.

- Guppysarna har GALET böjda ryggar, vilket leder till att de inte kan simma normalt, någon som vet vad det är och vad man kan göra åt det?
- Fiskarna parar sig knäppt mycket, varje dag tycks det vara ett nytt stimm med yngel, jag har inget annat akvarium så jag kan inte skilja fiskarna åt.
- Mollysarna har svamp, försvinner inte äns med aquafuran, har medicinera MÅNGA gånger.
Som sagt, det är enormt fail med akvariet, och jag har helt tappat lusten och orken, eftersom akvariet bara är en börda nu.

Kommentar