Cory Panda, avviker i färgen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PosingPanda
    • November 2010
    • 44

    Cory Panda, avviker i färgen

    Hej hej,
    Nu är detta säkerligen ingen sjukdom eller något som jag bör oroa mig för men det känns ändå som rätt forum då fisken avviker från normen och eventuellt kan vara sjuk.

    Det är så att en av mina corydoras panda är rödare till kroppsfärgen än de andra. De andra håller en hyfsat vit/svart färgmix men denna lilla gynnare har bestämt sig för att vara rödaktig. Någon som vet vad detta kan bero på/är?

    I akvariumet har jag fin vit sand så att han färgat av sig från omgivningen känns inte troligt. Dem får en blandad diet av sjunktabletter och röda mygglarver, men har fått mygglarver en gång hittills (igår) och han har varit röd konstant sedan jag släppte ner dem (i lördags).

    Alla tips är hjälpsamma!
  • Fishface
    • October 2010
    • 385

    #2
    Kan du ta en bild? annars får du beskriva mer, vart är den röd? Jag har pandas, vissa är ljusare, andra är mörkare, men röd...

    Kommentar

    • PosingPanda
      • November 2010
      • 44

      #3
      Hela fisken är rödaktig, vad ska man säga... en rödaktig nyans. Kan hända att den bara är mörkare än de andra fiskarna och att den i ljuset ser lite rödare ut än vad den är. Sitter och försöker få till ett kort nu, men det går inget vidare.

      Ju mer jag tittar desto mer tror jag dock att den bara är mörkare.

      Kommentar

      • Fishface
        • October 2010
        • 385

        #4
        Kanske inte är en Panda eller har den varit vanlig i början och sedan ändrat färger?

        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          #5
          Ingen fara!
          Har ett gäng corrysar (inte panda) Och några av dessa är mörkare och rödare nyans... dom har vart så sen jag skaffade dom
          Har haft dom sen i våras nångång..inget fel på dom.
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • PosingPanda
            • November 2010
            • 44

            #6
            Jo då det är en panda, ser ut exakt som de andra med detta röda undantag.

            Ah, tack Karrokaja. Då slipper man oroa sig, trodde inte det var något större fel, men det skadar inte att fråga er experter när man själv är grön

            Kommentar

            Arbetssätt...