får snäckor vita prick?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fluff
    • June 2010
    • 24

    får snäckor vita prick?

    Hej.

    Har några vita platy (tror jag, han jag fick dem av va inte säker) och en som ser ut som en likadan fast grå. Har har flera vita prickar på stjärtfenan och jag tyckte att en av de vita hade 1 i stjärtfenan med. Nu undrar jag om mina malaysiska sandsnäckor kan drabbas av parasiten eller om de påverkas av medicineringen som heter Protozin av märket Waterlife?
  • slade
    • May 2010
    • 159

    #2
    Ursprungligen postat av fluff
    Hej.

    Har några vita platy (tror jag, han jag fick dem av va inte säker) och en som ser ut som en likadan fast grå. Har har flera vita prickar på stjärtfenan och jag tyckte att en av de vita hade 1 i stjärtfenan med. Nu undrar jag om mina malaysiska sandsnäckor kan drabbas av parasiten eller om de påverkas av medicineringen som heter Protozin av märket Waterlife?
    Jag har för mig att man inte ska ha snäckor och räkor i karet när man medicinerar med Protozin. Det står i så fall i informationen som följer med flaskan.
    450 L SA
    80 L SA

    Kommentar

    • Mumin
      • October 2007
      • 3837

      #3
      De får inte sjukdomen, men tål inte medicinen
      För mycket är inte nog!
      Jag VILL ha en Elefantofon!!

      Kommentar

      • endymion
        • October 2006
        • 680

        #4
        De får inte sjukdomen men kan sprida den även om de varit över vatten rätt länge.

        Kommentar

        • fluff
          • June 2010
          • 24

          #5
          Ok. Tack för svar, får försöka leta rätt på dem och flytta till karantän, har redan vart med om en medicin dag, får se om de lever.. finns säkert ett hundra tal så de lär inte bli lätt.

          Kommentar

          Arbetssätt...