Vad är det för fel på fisken

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • walak
    • April 2010
    • 263

    Vad är det för fel på fisken

    Det ser ut som det ruttnar bakom fenan på sidan är det någon som är smittsamt så jag behöver dra iväg och köpa medicin? för nu är det den 3 fisk som har fått detta symtom och dom 2 andra har död.
    Bifogade filer
  • walak
    • April 2010
    • 263

    #2
    är det ingen som vet vad det kan vara

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Ser ut som en bakterieinfektion och kan vara svårt att få bukt med. Antingen testar du att medicinera med de riskerna det för med sig, eller ta bort fisken asap.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • walak
        • April 2010
        • 263

        #4
        Ursprungligen postat av ansjo
        Ser ut som en bakterieinfektion och kan vara svårt att få bukt med. Antingen testar du att medicinera med de riskerna det för med sig, eller ta bort fisken asap.
        Fisken är borta men jag undrar om man behöver göra något mer så att det inte smittar

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13134

          #5
          Ursprungligen postat av walak
          Fisken är borta men jag undrar om man behöver göra något mer så att det inte smittar
          Misstänker man en smitta så bör man omedelbart ta bort exemplar som uppvisar symptom! Sen är de det gamla vanliga som, oklanderligt vatten genom effektiv filtrering och delvattenbyten, använda kvalitetsfoder som är anpassat till arten och ej övermata, passande sällskap och inredning så fisken inte upplever stress!
          Senast redigerad av åheim; 05 June 2010, 19:27.
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • walak
            • April 2010
            • 263

            #6
            Jag ska gå över till troffe fiskar snart behöver jag göra något med akvariumet på grund av dessa döda fiska tex medicinera innan jag stoppar i dom nya fiskarna.

            Kommentar

            Arbetssätt...