Sjuk black molly?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Porre94
    • January 2010
    • 52

    Sjuk black molly?

    för några dagar sen när jag städade det lilla akvariet så såg jag att en black molly va nästan helt vit på huve/ryggen och nu har dom andra också börjar bli vita vad e det som händer?
  • Cyruz10
    • February 2010
    • 235

    #2
    Är det vita lite trådigt och svampigt eller är det mer som en hinna som ligger över fisken? Skulle hjälpa med en bild och lite mer info om karet, invånarna och vattenvärdena.

    Kommentar

    • Porre94
      • January 2010
      • 52

      #3
      Ursprungligen postat av Cyruz10
      Är det vita lite trådigt och svampigt eller är det mer som en hinna som ligger över fisken? Skulle hjälpa med en bild och lite mer info om karet, invånarna och vattenvärdena.

      ja det ser ganska svampigt ut ja har mest black mollys och 4 zebror och 4 neontetror och 3 st orange som jag inte riktigt vet vad dom heter har precis klippt ner växterna för att dom såg så skabbiga ut och byter vatten ungefär en gång i veckan

      Kommentar

      • Cyruz10
        • February 2010
        • 235

        #4
        Verkar vara svamp men går inte att vara helt hundra utan bilder. Kolla på bilderna här:

        Haben Sie kranke Fische und wissen nicht, um welche Krankheit es sich handelt und wie man sie behandelt? Hier können Sie an Hand von Bildern oder Bestimmungsschlüssel Krankheiten diagnostizieren und erfahren, woher sie kommen und wie man sie behandelt. Fischkrankheiten bestimmen und heilen mit über 500 Fotos bieten wir Ihnen die Möglichkeit eine Diagnose und Lösung zu finden.


        Titta på bilderna med beskrivningen "Fungus", om något liknar det dina fiskar drabbats av. Finns hyfsat utbud på mediciner mot svampangrepp i djur- och fiskaffärer men jag har själv ingen erfarenhet av olika mediciner. Fråga dom i affären vilken medicin dom rekommenderar.

        Kommentar

        • Porre94
          • January 2010
          • 52

          #5
          Ursprungligen postat av Cyruz10
          Verkar vara svamp men går inte att vara helt hundra utan bilder. Kolla på bilderna här:

          Haben Sie kranke Fische und wissen nicht, um welche Krankheit es sich handelt und wie man sie behandelt? Hier können Sie an Hand von Bildern oder Bestimmungsschlüssel Krankheiten diagnostizieren und erfahren, woher sie kommen und wie man sie behandelt. Fischkrankheiten bestimmen und heilen mit über 500 Fotos bieten wir Ihnen die Möglichkeit eine Diagnose und Lösung zu finden.


          Titta på bilderna med beskrivningen "Fungus", om något liknar det dina fiskar drabbats av. Finns hyfsat utbud på mediciner mot svampangrepp i djur- och fiskaffärer men jag har själv ingen erfarenhet av olika mediciner. Fråga dom i affären vilken medicin dom rekommenderar.
          nae ser inte siktigt ut så ser mer ut som döda fjäll lite svårt att ta bild på dom men jag ska försöka

          Kommentar

          Arbetssätt...