Död mal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nothingman
    • January 2010
    • 74

    Död mal

    Hej på er!
    Jag hittade precis en död mal i mitt 540-kar. Kommer tyvärr inte ihåg vilket L-nummer den har. Den hade blivit helt vit. I morse såg den helt normal ut. Det var som tur är en billig L-mal, tror jag gav under hundralappen för den. Däremot så har jag en fjärilspleco, en L048 goldspotted och en stor Gibbiceps som jag är mer "rädd om". Dessa, tillsammans med övriga fiskar, ser dock pigga och alerta ut.
    Vattenvärdena är bra enligt testerna.

    Någon som har någon idé om vad det kan vara? Tycker det är konsigt att den tvärdör och blir helt vit på mindre än åtta timmar?
  • janson
    • July 2009
    • 300

    #2
    När fisken dör bryts den väl ner ganska fort så på 8 timmar hinner det väl hända ganska mycket?

    Varför den dog vet jag tyvärr inte men hoppas de andra klarar sig. Att kolla nitrit och ett VB kanske vore bra? Får se vad de andra säger först dock :P

    Kommentar

    • nothingman
      • January 2010
      • 74

      #3
      PH mellan 7 och 7,5. Nitrit 0.

      Kommentar

      • nothingman
        • January 2010
        • 74

        #4
        Ursprungligen postat av janson
        När fisken dör bryts den väl ner ganska fort så på 8 timmar hinner det väl hända ganska mycket?

        Varför den dog vet jag tyvärr inte men hoppas de andra klarar sig. Att kolla nitrit och ett VB kanske vore bra? Får se vad de andra säger först dock :P
        Nitrit skrev jag i inlägget innan, glömde ta med det från början

        Vattenbyte gjorde jag i lördags, 25%. Byter 25%/vecka.

        Har fått för mig att min L048 ser blek ut men det är nog bara inbillning hoppas jag

        Kommentar

        Arbetssätt...