Guppy får vitapricken efter de fått yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vux
    • October 2009
    • 121

    Guppy får vitapricken efter de fått yngel

    Varför får mina honor vita pricken efter att de fått yngel? Och det är bara honan som fött som får det alla andra fiskar är helt friska och en hona dog ca 5 dagar efter den fått vita pricken, hur gör jag för att undvika detta? För det är väl som jag förstått en stress sjukdom men har aldrig haft det problemet tidigare.
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Är det vita prick så är det extremt smittsamt och borde ha smittat de övriga med. Vita prick är inget som försvinner av sig själv utan sprider sig hastigt i loppet av några dagar och tar kål på alla fiskar.
    Låter mer som något annat tycker jag, men vet inte vad...
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Vux
      • October 2009
      • 121

      #3
      Ursprungligen postat av Nina82
      Är det vita prick så är det extremt smittsamt och borde ha smittat de övriga med. Vita prick är inget som försvinner av sig själv utan sprider sig hastigt i loppet av några dagar och tar kål på alla fiskar.
      Låter mer som något annat tycker jag, men vet inte vad...
      När jag ser att honorna får de där vita prickarna (oftast runt munnen och vid huvudet och så får de på alla fenor) så häller jag i vita pricken medicin och då förvinner de där prickarna men honan äter inte, och några dagar efter behandlingen är klar kommer de tillbaks blixtsnabbt och sen dör honan... Vad kan man göra för att ta reda på vad det är?

      Kommentar

      Arbetssätt...