Hjälp snälla!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • El_latiinoo
    • February 2010
    • 43

    Hjälp snälla!!!

    jag har en kampfisk hona som jag hitta idag flytta runt i akvariet, jag tror hon är sjuk, hon har fjällat bort all färg, hennes ögon är helt vita, hon lever för hon rör sig och andas, men hon verkar vara blind eftersom hon simmar in i saker. dom andra fiksarna biter efter henne och puttar till henne hela tiden. jag är jätte orolig om jag ska ta ut henne eller vad som det kan vara. nu ligger hon bara på bottnen och kippar efter andan.
    snälla jag behöver hjälp är hon allvarligt sjuk så vill jag ta ut henne så fort som möjligt innan fler blir sjuka.

    tacksam för snabba savr för jag är väldigt orolig.
    mvh andreas
    Mycket vill ha mer...

    110l sällskaps akvarium
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Ta du bort henne, det låter som om det inte finns så mycket mer du kan göra...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • El_latiinoo
      • February 2010
      • 43

      #3
      jag vill inte döda henne jag la henne i en skål med akvarie vatten och lite akvarie sallt. eftersom det är en labyrint fisk så klarar hon sig väll?. hon ser välldigt uppsvullen ut. det jag är rädd för är att jag köpte två afrikanska klogroder för någon vecka sen och sen dess har jag inte sett skymten av dom. dom kanske dött och har legat och förgiftat vattnet? är orolig för mina andra kampfiskar ser ut att det kommer hända samma sak med dom. dom är oxå lite svarta med typ fläckar där dom tappat fjäll. även min kampfisk hane har något vitt på munnen. jag undrar vad jag ska göra av dessa fiskar eller vad jag kan göra?
      Mycket vill ha mer...

      110l sällskaps akvarium

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Låter inte så kul, kanske du skulle kolla upp om grodorna finns kvar och göra ett vattentest efter nitrit...
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        Arbetssätt...