vit hinna på ögat?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lukas_08
    • February 2010
    • 63

    vit hinna på ögat?

    min stuart granti hona har en vit hinna på ena ögat. Någon som vet något bra botemedel min egen diagnos är en ögon infektion
  • Karin_95
    • May 2009
    • 85

    #2
    min fisk har också fått en sånn hinna, men jag hoppades på att de skulle försvinna :O men prova med salt

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      Sådant kan ofta självläka. Är det inte försvunnet på en vecka, prova med salt, 1dl/100 lit. Är det inte försvunnet på en vecka till, isolera firren och medicinera med något antibakteriellt medel.
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • Lukas_08
        • February 2010
        • 63

        #4
        taack så mycket för tippsen...jag la i salt och gjorde ett vatten byte igår och det hade hjälpt tills idag

        Kommentar

        • tomtebolycka
          • November 2009
          • 59

          #5
          LÅnar tråden lite. Jag har en svart pansarmal som har just en sådan vit hinna på ena ögat. De ska tydligen vara lite känsliga mot salt. Hur gör jag då??

          Kommentar

          • Lukas_08
            • February 2010
            • 63

            #6
            Pratade med en akvarist som jag anser väldigt kunnig i sitt yrke om min fisk och han sa att vatten byten brukar kunna hjälpa då smutsigt vatten kan orsaka hinnan och eller att fisken har fått en skada på ögat

            Kommentar

            Arbetssätt...