sjuk eller slö hane?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tigg-er
    • February 2010
    • 3

    sjuk eller slö hane?

    Jag är nybörjare på fiskar och har valt att skaffa guppy då de skulle vara ganska lättskötta. Köpte 8st, 5 honor och 3 hanar.

    Har ett akvarium på ca 50l. köpte guppysarna för 2 veckor sen, de flesta verkar må bra- tror tom att 2 av honorna är gravida då de växt otroligt mycket, och den ena som är tjockast har en tydligt mörk fläck.
    dock har jag en hane, den vackraste såklart, som mest bara ligger på botten och gömmer sig i gropar i sanden. och en hona som liksom "hänger" vid ytan. verkar som att baken inte hänger med. Kan jag tillföra något? matar med tetra pro, som rekomenderat från butiken.


    Jätte tacksam för tips och råd från någon med erfarenhet
  • Andrém
    • October 2009
    • 1247

    #2
    Tror det skrevs en liknande tråd med samma symptom, att baken hänger ned etc. Det brukar bara vara att dom är gamla eller ifall det är honor så har dom säkert dragit upp ett antal kullar. Finns nog inget att göra åt, en av mina före detta. molly honor visade samma seghet och hon dog ett tag därefter.

    Kommentar

    • tigg-er
      • February 2010
      • 3

      #3
      Jo, jag såg det men jag undrade mest om den första fisken som ligger på botten.

      Kommentar

      • Andrém
        • October 2009
        • 1247

        #4
        Ursprungligen postat av tigg-er
        Jo, jag såg det men jag undrade mest om den första fisken som ligger på botten.
        Kan vara ålder eller något sådant, det var det min molly även gjorde, som dog ett tag därefter.

        Kommentar

        Arbetssätt...