Svag/blek svarthaj.... hjälp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sandish
    • August 2009
    • 462

    Svag/blek svarthaj.... hjälp!

    Har 3 st svarthajar i en 500L tank...
    Idag märkte jag att den största fisken attackerade den mindre fisken OVANLIGT mycket... Bet på den som F*N och jagade den halvt till döds.

    Efter en närmare inspektion av den halvt ihjälbitna fisken, så såg jag att fenorna som i vanliga fall är svarta, nu har blivit vita... nästan genomskinliga.
    Han såg allmänt trött och jäkligt sliten ut, så jag bestämde mig för att sätta upp mitt 70L kar till honom så han fick vila.... För den stora hajen lämnade honom inte ifred. Han simmar lite snett då och då (Typ som att han brutit fenan)

    Fyllde halva tanken med vatten från 500L karet och satte in en pump, doppvärmare, 2 plastväxter och grus som jag haft liggandes.
    Matade honom med ytters lite flingfoder för att se hans reaktion... men han låg bara stilla och simmade halvt på sidan och var inte alls intresserad

    jag matar bra
    rengör regelbundet
    har både en inkörd innerpump samt ytterfilter...
    Men ändå har den här hajen gått och blivit mobb-offer till den större hajen

    någon som vet UNGEFÄR vad det här kan vara?
    Bör jag köpa något speciellt medel eller ska jag låta firren vila upp sig i 70L tanken tills han ser lite bättre ut?
    500L Monster Tank
    1st Paroon haj
    3st Påfågelciklider (Oscar)
    1st Gibbicep

    1 st Redtail Catfish
  • sandish
    • August 2009
    • 462

    #2
    Efter lite efterforskningar så KAN det MÖJLIGTVIS vara svamp eller fenröta....
    Så nu har jag slängt i ca 1dl (lite mindre) salt i mitt 70L kar med den sjuka fisken....
    500L Monster Tank
    1st Paroon haj
    3st Påfågelciklider (Oscar)
    1st Gibbicep

    1 st Redtail Catfish

    Kommentar

    Arbetssätt...