Tror min platy fått "vattusot"(?)

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Spiksoppa
    • September 2008
    • 62

Tror min platy fått "vattusot"(?)

Den är verkligen jättetjock.. Har aldrig sett att nån varit så tjock när den ska få yngel, så det borde inte vara så att den bara är dräktig!

kom fram till diagnosen på online-sjukhuset
    Haben Sie kranke Fische und wissen nicht, um welche Krankheit es sich handelt und wie man sie behandelt? Hier können Sie an Hand von Bildern oder Bestimmungsschlüssel Krankheiten diagnostizieren und erfahren, woher sie kommen und wie man sie behandelt. Fischkrankheiten bestimmen und heilen mit über 500 Fotos bieten wir Ihnen die Möglichkeit eine Diagnose und Lösung zu finden.

Det står ju att man i ett tidigt stadium kan behandla med JBL Furanol för att förhindra att sjukdomen sprids, men det här är ju inte ett tidigt stadium! Vad ska jag göra nu tycker ni? Avvakta/döda../behandla?? Om det nu inte går att rädda den sjuka fisken så vill jag ju iaf hindra dom andra från att bli sjuka!

Mvh/Sofie
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

Ta bort den och åtgärda varför den fått bukvattensot.
    Kan komma av dåliga vattenvärden...
    /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• Spiksoppa
      • September 2008
      • 62

Ursprungligen postat av ansjo
      Ta bort den och åtgärda varför den fått bukvattensot.
      Kan komma av dåliga vattenvärden...

Ok! tack för svaret.. Kan säkert vara så..! Har hoppat över ett vattenbyte...

Kommentar

• Triana
        • January 2005
        • 840

mm... vet inte Hur tidigt man måste behandla för när man väl ser det brukar fiskarna vara bortom all form av räddning. Är det någon som vet det? är det genom microskåpstudier man kan upptäcka vattusot i ett behandlingsstadium.

Kommentar

Arbetssätt...