Orörlig Peckoltia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Estetfjortiz
    • March 2009
    • 365

    Orörlig Peckoltia

    Köpte 3 st Peckoltia L103 idag. När jag kom hem så låg en av dem upp och ner i påsen. Släppte ner dem i en hink för att se om den blev bättre men det verkade inte så. Vänjde in dem i karet iaf men den verkade inte bli nå bättre. Nu har det gått ca 3 timmar och den ligger på sidan i karet. Den andas fortfarande men verkar som orörlig. Har vänt på den med håven utan att den reagera särskilt mycket. Vad är fel med malen och vad ska jag göra?
    HETER NU MERA UNDERVATTEN!
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    Ursprungligen postat av Estetfjortiz
    Köpte 3 st Peckoltia L103 idag. När jag kom hem så låg en av dem upp och ner i påsen. Släppte ner dem i en hink för att se om den blev bättre men det verkade inte så. Vänjde in dem i karet iaf men den verkade inte bli nå bättre. Nu har det gått ca 3 timmar och den ligger på sidan i karet. Den andas fortfarande men verkar som orörlig. Har vänt på den med håven utan att den reagera särskilt mycket. Vad är fel med malen och vad ska jag göra?
    Jag skulle tro att det enda du kan göra är att avliva malen för det låter som den inte kommer att repa sig vad du än gör.

    Hur länge dröjde det från det du köpte dom tills du kom hem ?
    Sjönk temperaturen på vägen hem för mycket kanske ?
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • Estetfjortiz
      • March 2009
      • 365

      #3
      det dröjde inte länge, det hann inte bli kallt i påsen iaf för jag kände på vattnet. De andra 2 malarna verkar helt okej.
      Får gå tillbaka till affären och få mig en ny. tråkigt när nya fiskar dör direkt
      HETER NU MERA UNDERVATTEN!

      Kommentar

      • drd
        • March 2004
        • 5586

        #4
        Gör så , ta tillbaka den till affären och förklara läget och säg att du vill ha en ny firre
        Trist när det händer.
        ________________________________________________

        Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

        Kommentar

        • Estetfjortiz
          • March 2009
          • 365

          #5
          ja nu är den död iaf
          Undra vad den dog av. den ser helt frisk ut på utsidan. Kan det vara någon fara för de andra fiskarna?
          HETER NU MERA UNDERVATTEN!

          Kommentar

          • Johanski
            • February 2007
            • 3044

            #6
            Än en gång, är de köpta hos rolle, och gick i karet i hörnet till vänster när man kommer in? Isåfall är det panaqolus maccus, inte peckoltia, har jag kommit fram till. Ägde mig en grupp på 5 st som jag hade innan mitt akvarium sprack, som jag sedan lämnade tillbaka till Rolle. De var taniga och tråkiga i affären men efter några månader så hade de lagt på sig och växt till sig riktigt fint.

            Sorry för ot, trist att fisken dog..

            Kommentar

            Arbetssätt...