Hej
Jag har fått ett litet helsike med mask i akvariet.
Först hittade jag vita maskar i mitt filter. vilket ska vara ofarligt
Men för några dagar sedan upptäckte jag att mina ciklider är drabbade av Cammalanus. Röda små blodsugande maskar som sitter i fiskens tarmar.
Behandlar just nu med Nematol som ska fungera mot denna trevliga mask.
Är det någon av er som provat detta medel eller på annat sätt fått bort denna parasit från era fiskar? Och hur får man in denna mask i sitt akvarie? Med växter, mat, fiskar?
Lite lätt desperat just nu, om detta inte fungerar ska jag avliva mina fiskar?
Sera Nematol verkar vara ett nytt preparat så det finns inte mycket att läsa om det på nätet... så om ni vet något om det så skriv gärna. Behöver verkligen hjälp av er som kan något om denna sjukdom/parasit
Mvh Peter
Jag har fått ett litet helsike med mask i akvariet.
Först hittade jag vita maskar i mitt filter. vilket ska vara ofarligt
Men för några dagar sedan upptäckte jag att mina ciklider är drabbade av Cammalanus. Röda små blodsugande maskar som sitter i fiskens tarmar.
Behandlar just nu med Nematol som ska fungera mot denna trevliga mask.
Är det någon av er som provat detta medel eller på annat sätt fått bort denna parasit från era fiskar? Och hur får man in denna mask i sitt akvarie? Med växter, mat, fiskar?
Lite lätt desperat just nu, om detta inte fungerar ska jag avliva mina fiskar?

Sera Nematol verkar vara ett nytt preparat så det finns inte mycket att läsa om det på nätet... så om ni vet något om det så skriv gärna. Behöver verkligen hjälp av er som kan något om denna sjukdom/parasit
Mvh Peter