Sjuk vit molly. Hjälp.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Yesska
    • July 2009
    • 140

    Sjuk vit molly. Hjälp.

    Min ena vits molly hane har på bara nån dag blivit supersmal och glosögd. Han simmar väldigt obalaserat och ofta med huvudet nedåt, typ lodrät. Antar att det inte finns så mycket att göra för stackaren, men vad beror detta på och komemr det drabba de andra mollysarna nu? De andra mår fint.
    160l asien gurami projekt
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Jättesvårt att avgöra vad som hänt, och som du skriver är det nog bara en utväg för fisken.
    Sköter du karet bra för övrigt, och har bra vattenkvalité är det troligen inget som kommer att smitta de övriga fiskarna, men håll en koll för säkerhets skull.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Yesska
      • July 2009
      • 140

      #3
      Ok. Han lever fortfarande och äter, men simmar fortfarande skumt. Ska köpa lite fryst foder idag, så fiskarna får varierande kost. Jag sköter akvariet efter alla konstens regler, med vattenbyten och så. Men det är väl såhär med Mollys och andra småfiskar, en del blir bara skraltiga liksom. De tre andra mollysarna mår jättebra och en hona ska snart ha yngel.
      160l asien gurami projekt

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Ja, och har du köpte honom som vuxen så har du heller inte en aning om hur gammal han är när du får hem honom...
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • vargunge
          • August 2009
          • 214

          #5
          bara en fråga fins det vit molly?
          Jag är inte dum det blir bara fel när jag tänker!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Jepp: http://i.pbase.com/o4/12/372012/1/65...KFWDbgIF.2.jpg
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Yesska
              • July 2009
              • 140

              #7
              Ja, han var vuxen, så han kanske bara är gammal. Nästa gång ska jag be om att få unga exemplar.
              160l asien gurami projekt

              Kommentar

              Arbetssätt...