Butik

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Snap3
    • May 2009
    • 145

    Butik

    Idag gick jag förbi vårat stora akvarium från Akvarie Service? Och jag tror fan inte det fanns en ända frisk fisk där i till och med ancistrusarna ser sjuka ut. Vissa ciklider har fått hela nosen bort frätna och stackars pansarmalarna har bara hål till munnar. Ser verkligen jätte läskigt ut när man tittar nära på fiskarna
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Låter som munröta...
    Är det ett inhyrt akvarium på ditt jobb tycker jag du ska kontakta den ansvarige så de får veta så fort som möjligt.
    Det är väldigt smittsamt och plågsamt
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Snap3
      • May 2009
      • 145

      #3
      Ursprungligen postat av Nina82
      Låter som munröta...
      Är det ett inhyrt akvarium på ditt jobb tycker jag du ska kontakta den ansvarige så de får veta så fort som möjligt.
      Det är väldigt smittsamt och plågsamt
      Dom är nog där ngra ggr i månaden.. Jag har sätt att cikliderna har haft lite munröta förut men nu när jag verkligen tog mig tid så ser det ut som att tetrorna har ngn närvsjukdom ryker som fan när det simmar lungt

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Grejen är den att vill man bota munröta så måste man göra det direkt. Innan det blir djupa sår. De som fått djupa sår borde avlivas direkt eftersom deras munnar aldrig kommer kunna läka ordentligt.
        Nu har detta pågått alldeles för länge så dessa fiskar har förmodligen ingen framtid ändå men ser man något liknande så bör man ändå ringa till skötaren av akvariet.
        Brukar sitta en lapp med företagsnamn och telenummer någonstans på akvariet.
        Inte konstigt om tetrorna rycker... De lider ju och känner smärta de oxå
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • vargunge
          • August 2009
          • 214

          #5
          ush stackars fiskar
          Jag är inte dum det blir bara fel när jag tänker!

          Kommentar

          • Snap3
            • May 2009
            • 145

            #6
            Ursprungligen postat av Nina82
            Grejen är den att vill man bota munröta så måste man göra det direkt. Innan det blir djupa sår. De som fått djupa sår borde avlivas direkt eftersom deras munnar aldrig kommer kunna läka ordentligt.
            Nu har detta pågått alldeles för länge så dessa fiskar har förmodligen ingen framtid ändå men ser man något liknande så bör man ändå ringa till skötaren av akvariet.
            Brukar sitta en lapp med företagsnamn och telenummer någonstans på akvariet.
            Inte konstigt om tetrorna rycker... De lider ju och känner smärta de oxå
            letade efter det idag men såg inget.. PÅ en av cikliderna ser man nästan nästan igenom näsan äckligt klarar inte av att titta på dom nästan

            Kommentar

            • Nubi
              • March 2009
              • 9026

              #7
              herre gud vad hemskt för fiskarna. Enkelt gå upp till Ekonomi avdelningen och be om fakturan på akvarie-företaget. Ekonomi personalen har koll på alla utgifter, Ialf så på mitt förra jobb =)
              Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

              Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
              Fiskbloggen

              Kommentar

              • Snap3
                • May 2009
                • 145

                #8
                Ska höra med chefen imorrn :/

                Kommentar

                Arbetssätt...