vita prickar på mina fiskar!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • von_jupiter
    • August 2009
    • 3

    vita prickar på mina fiskar!!

    såg nu att fiskarna har vita prickar på kroppen. vad är det för något?
    o hur fixar man det?
    //Marina
  • Christerhedberg
    • August 2008
    • 624

    #2
    Troligen är det en sjukdom du har i akvariet. Då köper du medicin mot vitapricksjukan och medicinerar mot det Tror man håller på i en vecka, är inte säker.

    Kommentar

    • von_jupiter
      • August 2009
      • 3

      #3
      ok det ska jag göra. tack! stackarna ser helt konstiga ut nu.

      Kommentar

      • TinaM
        • February 2008
        • 1040

        #4
        Du kan även prova att tillsätta salt i karet och höja tempen till dryga 30 grader. Det var så jag fick bukt med vita prick i mitt kar.

        Fördelen med denna metod är att det inte slår ut filterbakterierna även om vissa växter kan ta stryk.
        32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

        Kommentar

        • SimonSaysBaka
          • August 2009
          • 788

          #5
          Protozin har jag hört ska fungera, tror det är waterlife som tillverkar den.

          Ar det någon som vet om man ska ta och avliva riktigt utsatta fiskar, för att uppnå ett bättre resultat, jag har en fisk som har mer än 30 prickar på sig, medan de andra har 0 - 4 prickar, är det bättre att avliva fiskar som ser riktigt sjuka ut, blir det ett bättre resultat och blir risken mindre att prickarna återkommer? kan man repetera en kur av protozin efter man gjort det?

          skriver mina frågor här för jag tyckte det var onödigt ifall jag gjorde in helt ny tråd om detta ämne.
          Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

          Kommentar

          • SimonSaysBaka
            • August 2009
            • 788

            #6
            Tack gode gud, jag behövde inte avliva några fiskar prickarna är nästan borta nu Protozin funkar riktigt fint, hatar att avliva fiskar.

            jag har en fråga, när jag gjort protozin kuren och prickarna är borta ska jag göra den igen för att vara säker på att de inte återkommer?
            Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

            Kommentar

            Arbetssätt...