siamensis tuggar å skakar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Snap3
    • May 2009
    • 145

    siamensis tuggar å skakar

    nu på morgonen såg jag att en av mina siamensis ligger på en stock och tuggar frenetiskt han verkar inte heller kunna simma lungt utan när han ska simma går det fort som fan och det ser ut som han skakar typ närvryck.. han har inte rört sig från stocken på 5 min nu.. hans kompis ligger brevid å håller koll på honom lite då och då men han verkar inte vara ngn docktor för den blir inte bättre dom är jätte personliga och jag vill verkligen inte att en av dom försvinner!
  • Snap3
    • May 2009
    • 145

    #2
    jahapp nu låg han halvdöd i akvariet när jag tände sen flög han runt som en trasig raket i hela karet nu simmar han faktiskt upp o ner :S slutet ser ut att vara nära hemskt

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #3
      Ryckigt simmande är en av signalerna siameserna ger till varandra...vad det betyder vete dock rackarn.

      Men det där låter verkligt illa...det låter som förgiftning. Mår de andra fiskarna bra? I varje fall bör du köpa en eller flera nya om den här dör - de trivs inte ensamma och blir koko annars.
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • Snap3
        • May 2009
        • 145

        #4
        tyvärr är den andra redan lite koko ligger helt stilla dock äter den och då är den helt normal. Dom äter ju allt som kommer i deras väg kan ju vara så att han åt något som inte var så bra att äta han är död nu iafl

        han simmade i cirklar upp å ner några varv sen störtade han ner i några växter och sen hittade vi honom död stor och fin hade han blivit under våra månader tillsammans.

        Har bytt 30% vatten iafl så alla fiskar verkar rätt pigga ändå. Ska införskaffa 3-5 st siamensis nästa gång jag hälsar på Assar i västerås.

        Kommentar

        • Sleep
          • December 2008
          • 246

          #5
          Det va tråkigt att höra. Dom är riktigt finna stimfiskar.
          jag köpte själv 10st för 1år sen. Men det tog inte lång stund tills dom va borta. Min ena blå ciklids hane tyckte dom smaka gott.
          Det är ända gången som jag vart riktigt sur på min Blå ciklid.
          Dom är ju snabba också så han måste tyckt att dom va väldigt goda.
          Så efter det så vart det inga mer.
          Vill inte föda rakarn med gourme mat.
          Mvh Glenn.

          Kommentar

          • Snap3
            • May 2009
            • 145

            #6
            haha nej det blir dyrt i längden. Tyvärr så verkar det som jag har fått ngt skit i karet alla fiskar kliar sig och jag får panik :/

            Kommentar

            • Sleep
              • December 2008
              • 246

              #7
              Ajaj! Det låter inte bra. Jag vet tyvärr inte vad det kan vara. Jag kan bara gissa på att det är någon parasit som är i farten.
              Mvh Glenn.

              Kommentar

              • Jens A.
                • March 2007
                • 5026

                #8
                Ursprungligen postat av Snap3
                haha nej det blir dyrt i längden. Tyvärr så verkar det som jag har fått ngt skit i karet alla fiskar kliar sig och jag får panik :/
                Kolla nitrithalten, och i med en näve salt.
                Earth first! We´ll screw up the other planets later!

                Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

                Kommentar

                • Snap3
                  • May 2009
                  • 145

                  #9
                  Har haft i nitrivec och det verker avsevärt mycket bättre Dom fick en salt bomb också.

                  Den största skillnaden är att jag gått från 29-25 grader nu när det inte är lika varmt ute, det kanske har någon betydelse?

                  Kommentar

                  • Jens A.
                    • March 2007
                    • 5026

                    #10
                    Om du hade både varmt vatten och nitrit var det inget vidare, nej. Dels är syrehalten låg, och så har fiskarna svårt att ta upp det lilla syret som finns på grund av nitritförgiftning.
                    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

                    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

                    Kommentar

                    • Snap3
                      • May 2009
                      • 145

                      #11
                      Beställt 2 st inner filter som kommer att sättas in så fort dom levereras

                      Kommentar

                      Arbetssätt...