Matning vid medicinering?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fösen
    • January 2009
    • 383

    Matning vid medicinering?

    Hej

    Jag undrar om man kan lägga i en maltablett under medicinering mot vita-prick sjukan med medecinen ( Protozin )?
  • Guest

    #2
    Varför skulle du inte kunna d?

    Kommentar

    • Maria - Sjöjungfru

      • January 2004
      • 4236

      #3
      Ursprungligen postat av Narii
      Varför skulle du inte kunna d?
      Bara för att om man medicinerar slår man även ut många av nyttobakterierna som finns i filtret, därför ska man var mycket försiktig med matning under och efter medicinering.
      Maria - Sjöjungfru

      Kommentar

      • Guest

        #4
        Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
        Bara för att om man medicinerar slår man även ut många av nyttobakterierna som finns i filtret, därför ska man var mycket försiktig med matning under och efter medicinering.

        Skitsnack. (vet att många kmr hoppa på mig nu =) )

        Kommentar

        • Maria - Sjöjungfru

          • January 2004
          • 4236

          #5
          Ursprungligen postat av Fösen
          Hej

          Jag undrar om man kan lägga i en maltablett under medicinering mot vita-prick sjukan med medecinen ( Protozin )?
          Om du kan lägga i en maltablett beror ju lite på hur stort ditt akvarium är.
          I ett litet akvarium så kan en maltablett bli väldigt mycket matning och i ett stort akvarium väldigt lite matning.
          I vilket fall som helst så ska du mata inget eller väldigt lite under tiden du medicinerar akvariet.
          Maria - Sjöjungfru

          Kommentar

          • Maria - Sjöjungfru

            • January 2004
            • 4236

            #6
            Ursprungligen postat av Narii
            Skitsnack. (vet att många kmr hoppa på mig nu =) )
            Ja, det får stå för dig, men om någon seriöst undrar så måste man väl få svara på hur det fungerar. Sedan får väl var och en göra som den vill.
            Maria - Sjöjungfru

            Kommentar

            • Bowman
              • December 2008
              • 1318

              #7
              Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
              Bara för att om man medicinerar slår man även ut många av nyttobakterierna som finns i filtret, därför ska man var mycket försiktig med matning under och efter medicinering.
              Det beror ju lite på vad för typ av medicin man använder, vissa slår ut nyttobakterier, vissa gör det inte.

              Kommentar

              • Guest

                #8
                Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
                Ja, det får stå för dig, men om någon seriöst undrar så måste man väl få svara på hur det fungerar. Sedan får väl var och en göra som den vill.
                Juepp. Men har aldrig läst om nån händelse där nån la i 1 maltablett i 100l och behandlade me protozin och fick massdöd.

                Kommentar

                • Maria - Sjöjungfru

                  • January 2004
                  • 4236

                  #9
                  Ursprungligen postat av Narii
                  Juepp. Men har aldrig läst om nån händelse där nån la i 1 maltablett i 100l och behandlade me protozin och fick massdöd.
                  Var någonstans står det något om 100L? I mitt svar står även att en maltablett kan vara mycket eller lite beroende på hur stort akvariet är, men när vi inte vet det så är det svårt att svara på.
                  Maria - Sjöjungfru

                  Kommentar

                  • åheim
                    • April 2006
                    • 13110

                    #10

                    ..
                    Ursprungligen postat av narii
                    skitsnack. (vet att många kmr hoppa på mig nu =) )
                    Senast redigerad av åheim; 07 March 2009, 18:48.
                    Viva Leo Buscaglia

                    Kommentar

                    Arbetssätt...