Bra mat till Crystal red?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    Bra mat till Crystal red?

    Hej!
    Vilken är bästa maten till Crystal red? För att få fram färgerna helst, de jag har nu är genomskinliga. Men de som han hade i djuraffären hade skitfina och starka färger. Jag fick hem lite av den maten som han matar med och ska testa, men självklart så glömde jag namnet!

    Så kan ni namnet på smått sjunkfoder till räkor? Så jag kan jämföra om det är det som jag fick, så jag kan köpa mer sen.

    Det är 4 olika sorters små sjunkfoder i den asken han gav mig, små röda kulor, stora platta runda grejer, lite mindre platta runda grejer, och ganska stora runda kulor. (Såna man ger till malar)
    Tillbaks efter paus.
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    Förr så hade jag ju en del räkor och då fick dom både specialfoder för räkor,fryst artemia,mygglarver,maltabletter och ibland oxå tetra diskus pellets.

    Nu så matar jag bara dom jag har i lille kuben med "räkfodret" som är ett foder som är kulor som sjunker,gråa såna ca: 2mm stora.

    Ska återkomma med namnet på det under dagen, har det inte i huvet
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • Salta Katten
      • March 2008
      • 740

      #3
      Vet inte vilket som är bäst, men Hikari har räkfoder som heter Crab Cuisine som är ganska lätt att hitta i butik, det finns också nåt som heter Aquatic Nature Shrimp Excel som är lite dyrare, finns på bla Zookompaniet. Längst ner på denna sidan finns en beskrivning av olika sorters räkmat.

      Kommentar

      • Rolle85
        • January 2009
        • 124

        #4
        Ursprungligen postat av JojjeN
        Hej!
        Vilken är bästa maten till Crystal red? För att få fram färgerna helst, de jag har nu är genomskinliga. Men de som han hade i djuraffären hade skitfina och starka färger. Jag fick hem lite av den maten som han matar med och ska testa, men självklart så glömde jag namnet!

        Så kan ni namnet på smått sjunkfoder till räkor? Så jag kan jämföra om det är det som jag fick, så jag kan köpa mer sen.

        Det är 4 olika sorters små sjunkfoder i den asken han gav mig, små röda kulor, stora platta runda grejer, lite mindre platta runda grejer, och ganska stora runda kulor. (Såna man ger till malar)
        Menar du att hela räkan är genomskinlig eller menar du att den har röda ränder och genomskinlig där de ska vara vitt?
        15 L Körsbärsräkor, snäckor, harneskmalar.
        54 L Pansarmalar, Platys, Mal, Långstreckade pansarmalar.
        35 L Black Crystal, Red Crystal, White Pearl.

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #5
          Jag menar att hela räkan är genomskinlig med en röd ton, och vit ton där de vita banden ska vara.
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          • JojjeN
            • June 2008
            • 3567

            #6
            Aquatic Nature Shrimp Excel kommer troligtvis inhandlas från PWSS, tack för tipset!
            Tillbaks efter paus.

            Kommentar

            • oaken
              • September 2006
              • 901

              #7
              Menar du att de räkor du köpt såg likadana ut som de i affären från början? Annars är det ju väldigt genetiskt hur bra färger räkor har, de som brukar säljas i akvarieaffärerna brukar ha väldigt dåliga färger rent generellt.

              Kommentar

              Arbetssätt...