Blodtetrorna hinner inte med!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sibirisktiger
    • October 2007
    • 91

    Blodtetrorna hinner inte med!

    Har dvärggurami och blodtetror i karet. Matar med vanligt flingfoder. Men blodtetrorna går inte upp till ytan för att äta, utan väntar tills den sjunker... Men Guramisarn hinner ju äta upp nästan all mat innan den hinner sjunka... Så blodtetrorna hinner lixom inte med... Men varför går dom inte upp till ytan? Finns det något annat att mata med som fungerar?
    Har funderat på fryst artemia, skulle det funka ?
    Tiger
  • Passat
    • February 2008
    • 611

    #2
    Varierat foder är inte dumt. Jag har fryst arimetia som jag bjuder mina tetror och paletter med och det är favoriten
    Men kan du inte testa att mata guramisarna i ett eget hörn och sen blöta lite flingfoder innan du lägger ner till tetrorna så sjunker det fortare?
    240L SA
    70L
    54L

    Kommentar

    • Sibirisktiger
      • October 2007
      • 91

      #3
      Ok Ska pröva det
      Tiger

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #4
        Eller så stoppa ner fingrarna med flingfodret precisd under vattnet och släpp maten så den sjunker direkt. (Men låt lite flyta först till guramisarna.

        Men frysdfoder är ändå nödvändigt!
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • mandan
          Banned
          • April 2008
          • 210

          #5
          Jag tar en liten burk och tar vatten från akvariet, och häller sen ner maten i den.
          Och vevar runt så att det sjunker. Sen häller jag bara ut allt försiktigt i akvariet och då kommer alla firrar och äter, till och med herrbert min dvärgklogroda

          Kommentar

          • Katharina
            • December 2006
            • 4045

            #6
            Ursprungligen postat av JojjeN
            Eller så stoppa ner fingrarna med flingfodret precisd under vattnet och släpp maten så den sjunker direkt. (Men låt lite flyta först till guramisarna.
            Men frysdfoder är ändå nödvändigt!
            Ja, precis... Mycket enkelt... Då får tetror och yngel mat också...
            Ha dé bäst... Tina

            Kommentar

            Arbetssätt...