Hur mata min otocinclus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • monimo
    • August 2007
    • 88

    Hur mata min otocinclus?

    Hej

    Jag har köpt 3 st små otocinclus och undrar hur jag bäst matar dem? De äter ju såklart alger i akvariet men så har jag förstått att de ska ha nån grön fryst ärta och fodertabletter. Lägger man detta på botten åt dem? Och hur länge ska det få ligga där??

    tacksam för tips.

    Monimo
  • Mamma Mia
    • December 2004
    • 2504

    #2
    Jag brukar förvälla squash i små bitar - fryser in och ger dem en bit att gnaga på då och då.
    Always look at the bright side of life

    Kommentar

    • monimo
      • August 2007
      • 88

      #3
      Ursprungligen postat av Mamma Mia
      Jag brukar förvälla squash i små bitar - fryser in och ger dem en bit att gnaga på då och då.
      Ok, men lägger man ner det i t.ex en hörna av akvariet - hittar de dem då? Och får det ligga där typ över natten eller blir det dåligt då.

      Kommentar

      • Mamma Mia
        • December 2004
        • 2504

        #4
        De hittar Och ja - jag brukar låta den ligga över natten - de smaskar i sig den... ta inte större bit än en tumnagel, ungefär.
        Always look at the bright side of life

        Kommentar

        • monimo
          • August 2007
          • 88

          #5
          Ursprungligen postat av Mamma Mia
          De hittar Och ja - jag brukar låta den ligga över natten - de smaskar i sig den... ta inte större bit än en tumnagel, ungefär.

          Ok tack så mycket

          Kommentar

          • monimo
            • August 2007
            • 88

            #6
            Alltså, jag lägger ner lite mat bl.a såna där små tabletter till mina ottosar i ena hörnan av akvariet. Brukar göra det när lampan släckts för kvällen. Men det verkar ju vara som så att det är mina andra fiskar som käkar upp det! Undrar verkligen om de små ottosarna får någon mat.
            Mina dvärgguramis o kardinaltetrorna börjar direkt smaska på maten.

            Finns det några trix för att de andra inte ska äta upp ottosarnas mat??

            Kommentar

            Arbetssätt...