Daffnier???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cool
    • October 2002
    • 1869

    Daffnier???

    Kan jag ge daffnier till kakadu och regnbågsciklider?????
    Eller förstörs magarna som det gör om man ge malawiciklider svartamygglarver??
    Tobbe

    Har ett 112 liters kar
    Här kommer jag snart att lägga upp bilder på mina firrarhttp://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=63958 Titta gjärna in och skriv va ni tycker!!
    Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
    NY MSN:t__skate@hotmail.com
    Skorpion och amfibie fantast
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
    Kan jag ge daffnier till kakadu och regnbågsciklider?????
    Eller förstörs magarna som det gör om man ge malawiciklider svartamygglarver??<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

    Det är lugnt att mata med dafnier.

    Anledningen till att de flesta Malawis inte skall äta (så mycket) svarta mygglarver är att deras tarmsystem är anpassat till fiberrik och näringsfattig kost (=alger) medan svarta mygglarver är fiberfattiga och extremt näringsrika.

    Apistogrammor, däremot, är anpassade till att äta just smådjur, så du kan ge dem inte bara dafnier, utan också svarta mygglarver.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Lukas
      • April 2002
      • 1211

      #3
      Hej!
      Daphnier kan man själv fånga på sommaren i små pölar och träsk.
      De är lätta att föröka i fångenskap, så har man en stor hink eller ett litet akvarium över, så är det bara att fylla det med vatten och ställa det på ett skuggit ställe, sedan i med nyfångade daphnier.
      Mata med torrjäst och en gnutta socker, de förökar sig väldigt snabbt.
      Byt lite vatten då och då.

      /Lukas

      hemmsida

      Kommentar

      Arbetssätt...